پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نعیم آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ملت شریف ایران هر جایی که از ولایت فقیه تبعیت کرد موفق و پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد مقدس، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی، در برنامه‌ فرهنگی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه ولایت فقیه از جمله قضایایی به‌شمار می‌رود که تصورش موجب تصدیق آن می‌شود، گفت: از نظر امام راحل موضوع ولایت فقیه آن‌قدر بدیهی است که احتیاج به استدلال ندارد، فقط اگر برای عموم مردم از ولایت، تفسیر روشن و صریح شود همه مردم به ضرورت آن پی‌خواهند برد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: همان‌طوری که ما در همان دروس ابتدایی فهمیدیم مدرسه نیازمند مدیر است و هر جامعه‌ نیز احتیاج به یک حاکم دارد.

وی اظهارکرد: حاکم یک جامعه از چهار حالت خارج نیست که شامل «با سواد و پایبند به اصول اخلاقی»، «بی‌سواد و شیطان صفت»، «باسواد و شیطان صفت» و «باسواد و پایبند به اصول اخلاقی» می‌شود و منظور از ولایت فقیه در اسلام، فرد باسواد و پایبند به اصول اخلاقی است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه حاکم اسلامی باید فقیه، عادل، مدیر، مدبر و شجاع باشد، گفت: این ترجمان از ولایت فقیه اختصاص به اسلام ناب محمدی دارد، اکنون کشور‌هایی که ادعای دموکراسی دارند چنین شرایط عالی را برای حاکمان خود ندارند.

امام جمعه بندرعباس گفت: البته منظور از فقیه، هر فقیهی نیست، بلکه فقیهی مورد تایید اسلام است که توحید محور و دیندار واقعی و اهل مبارزه با هوای نفس باشد؛ لذا وقتی قدرت یک جامعه به دست فقیه عادل باشد هرگز خوی دیکتاتوری نخواهد داشت چون عدالت با دیکتاتوری در تضاد است.

وی ادامه داد: در فرهنگ ناب اسلام یا باید معصوم(ع) حکومت کند یا فقیه عادل، اکنون چون حضرت مهدی(عج) در غیبت کبری هستند، لذا فقیه عادل باید رهبری امت مسلمان را مبتنی بر اصول دینی بر عهده بگیرد.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه هرکجایی که ملت شریف ایران از ولایت فقیه تبعیت کرد موفق و پیروز شد، گفت: اکنون مستکبران غربی و لیبرال‌ها پیوسته به دنبال مقابله با فرهنگ ولایتمداری و نابودی این جایگاه هستند چون با وجود ولی فقیه، پایه‌های طاغوتی مستکبران رو به تزلزل و نابودی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha