پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انقلاب

حوزه/ بزرگترین کاری که نهضت اسلامی در ایران انجام داد، تلنگرزدن به ما ایرانی ‌ها بود تا از خواب غفلت و بی‌تفاوتی و بی‌اعتناییِ به آینده خارج شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روزانه نکاتی را با عنوان «پیام انقلاب» منتشر خواهیم کرد.

رهبر معظم انقلاب:

بزرگترین کاری که نهضت اسلامی در ایران انجام داد، تلنگرزدن به ما ایرانی ‌ها بود تا از خواب غفلت و بی‌تفاوتی و بی‌اعتناییِ به آینده خارج شویم.

بیانات در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان همدان - ۱۳۸۳/۰۴/۱۷

 

ارزش اين انقلاب از اين جهت است كه ايران را از سلطه‌ى قدرت هاى مستكبر جهانى نجات داد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ - ۱۳۸۲/۱۱/۱۵

 

كسانی كه تاریخ انقلاب‌ های دنیا را خوانده ‌اند، می‌دانند كه انقلاب ها در كشورهایی كه انقلاب‌های بزرگ در آن‌ها به وجود آمد، چه فجایعی ایجاد كرد. همه‌ی آن انقلاب ها یا بیشترین و مهم‌ترین آن‌ها هم به دیكتاتوری‌ های سیاه منتهی شدند.

انقلاب فرانسه در دو قرن قبل، انقلاب روسیه‌ی شوروی در یك قرن قبل و انقلاب‌هایی كه به شكل كودتا و امثال آن به وجود آمدند، حقوق مردم را پایمال كردند، دمكراسی‌ها را متوقّف كرده و آرای مردم را به‌كلّی نادیده گرفتند. انقلاب اسلامی توانست آزادی را به این ملت بدهد و در كمترین فاصله- كه موجب حیرت دنیا شد- همین مردم را كه قرن ها معنای رأی دادن و معنای دخالت كردن در امور كشور را نتوانسته بودند به‌طور ملموس بچشند، پای صندوق های رأی بیاورد و آن‌ها را با همان شیوه ‌ای كه دنیای مدرن آن را معتبر می‌ داند و نمی ‌تواند كمترین خدشه‌ای در آن وارد كند، در امور كشور دخیل نماید.

این‌همه انتخابات در این كشور اتّفاق افتاده است، مردم بدون هیچ ضایعه‌ای شركت و دخالت كرده‌اند. این هنر بزرگ نظام اسلامی بود. در كشورهای به اصطلاح دمكراتیك هم گاهی در انتخابات حوادث خونین و تلخ به وجود می‌آید. ملت ما با كمال متانت در انتخابات گوناگون شركت كرد.

بیانات در دیدار مردم قم - ۱۳۸۱/۱۰/۱۹

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha