چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مبلغ حوزه:

حوزه/ کارشناس حوزوی، وابستگی به تلفن های همراه را یکی از آفت های بزرگسالان، کودکان و نوجوانان دانست و افزود: این آفت در کودکان و دانش آموزان سبب از بین بردن ساعات مفید مطالعه و توانمندی برای پذیرش برخی مسئولیت های متناسب با دوران کودکی می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم محمودی نژاد در جلسه ای که با حضور جمعی از مادران دانش آموزان دبستان نسترن گنبد کاووس برگزار شد، بیان کرد: دانش آموزان سرمایه های ملی هر کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت علم و تکنولوژی در زندگی انسان، تاثیرات مثبت و منفی بسیاری داشته است؛ یکی از مضرات پیشرفت علم و تکنولوژی وابستگی به شبکه های اجتماعی و تلفن های همراه است.

این کارشناس حوزوی، وابستگی به تلفن های همراه را یکی از آفت های بزرگسالان، کودکان و نوجوانان دانست و افزود: این آفت در کودکان و دانش آموزان سبب از بین بردن ساعات مفید مطالعه و توانمندی برای پذیرش برخی مسئولیت های متناسب با دوران کودکی می شود.

محمودی نژاد، کنجکاوی و ضعف اراده، شخصیت متزلزل، کمبود محبت در خانواده، افراط در محبت، تبعیض بین فرزندان، عدم آگاهی خانواده ها را از مهم ترین عوامل وابستگی به تلفن های همراه در میان دانش آموزان دانست.

وی، اراده را عامل حرکت و فعالیت انسان معرفی کرد و توضیح داد: اراده وقتی با منطق و شرع همراه باشد، به وسیله تربیت و آموزش صحیح در مسیر واقعی خود قرار خواهد گرفت؛ بر این اساس، نقش خانواده در تربیت و آموزش فرزندان تعیین کننده است.

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: خانواده ها در شکل گیری صحیح شخصیت فرزندان خود نقش موثر دارند؛ به همین دلیل، والدین نباید با مقایسه توانمندی های فرزندان دیگران و ناکامی های فرزند خود، سبب متزلزل کردن شخصیت فرزند شوند.

محمودی نژاد اذعان کرد: محبت شمشیری دو سویه در تربیت است که افراط و تفریط در آن؛ در شیوه های صحیح تربیتی مردود شناخته شده است.

وی، عدم بیان نقاط ضعف فرزند در مقابل دیگران، رعایت اعتدال در برآورده کردن خواسته های فرزندان و ... را به عنوان مهم ترین راه های پیشگیری از ناهنجاری های رفتاری در فرزندان معرفی کرد.

این کارشناس حوزوی به راه های افزایش تعامل فرزندان و خانواده نیز اشاره کرد و اختصاص زمان معین برای استفاده از گوشی و اینترنت با همراهی خانواده، نظارت بر نحوه صحیح استفاده از تلفن همراه و بازی های کامپیوتری و تهیه بازی های آموزشی مناسب برای فرزندان را از عوامل افزایش تعامل فرزندان و خانواده برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha