سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مساجد بریتیش کلمبیا برای نخستین بار درهای باز برگزار می کنند

حوزه/ ۹ مسجد اصلی استان بریتیش کلمبیا در کانادا برای نخستین بار درهایشان را به روی مردم باز کرده و به منظور از بین بردن شکاف میان جوامع، روز درهای باز برگزار خواهند کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از globalnews، مساجد بریتیش کلمبیا، غربی ترین استان کانادا به جنبش جهانی «روز درهای باز» می پیوندند. برای نخستین بار قرار است 9 مسجد اصلی در بریتیش کلمبیا درهایشان را به روی مردم عادی و غیرمسلمانان در 16 فوریه باز کنند.

عدنان اکیل مدیر پروژه درهای باز مساجد بریتیش کلمبیا در این باره گفت: ایده این ابتکار، «ایجاد پل برای از بین بردن شکاف ها و فاصله ها  میان مسلمانان و غیرمسلمانان» بوده است.

وی افزود: میزبانی این رویدادها درست به موقع است به ویژه الان که برخی حوادث علیه مسلمانان در اطراف کانادا رخ داده از جمله اینکه عده ای افراط گرا و نژادپرست با ورود به یک مسجد در ادمونتون نگرانی های امنیتی برای جامعه اسلامی به وجود آورده اند و موجب ارعاب در میان مسلمانان شده اند.

مساجد سرتاسر این استان همچنین نمایشگاه هایی برگزار می کنند و همسایگان غیرمسلمان آن ها می توانند ضمن شرکت در طرح بازدید از مساجد، پرسش ها و نگرانی هایشان را در رابطه با اسلام و مسلمانان مطرح کنند.

اکیل در این باره گفت: ما می خواهیم گفتگوی مثبتی داشته باشیم و سیاه نمایی هایی را که برخی در رابطه با اسلام و مسجد دارند، خاتمه دهیم. و چه راهی بهتر از باز کردن درهای مساجدمان به مردم برای برطرف کردن این انگ ها و سیاه نمایی ها وجود دارد.

وی افزود: دلمان می خواهد مردم در کنار یکدیگر احساس آرامش و امنیت کنند و یک جامعه قوی تر بسازند.

گفتنی است مراسم درهای باز برای شرکت همگان باز بوده و مساجد تورهای بازدیدی داوطلبان و فعالیت هایی چون پذیرایی، ارائه حجاب اسلامی و حناگذاری برای شرکت کنندگان فراهم خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha