پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جواد حاجی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌زاده در نشست بصیرتی و سیاسی طلاب شهرستان اهر، بر ضرورت پیشتازی حوزه در برگزاری مراسم‌های چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد حاجی‌زاده در نشست بصیرتی، سیاسی که با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: طلبه‌ای که هیچگونه ورودی به مسائل اجتماعی و سیاسی ندارد، در جامعه موثر و موفق نخواهد شد.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به دلیل جامعیتی که دارند، برای ما طلاب اسوه و الگو می‌باشند؛ چرا که تک‌بعدی نیستند و تفسیر جامع و درستی از دین دارند. در وصیتنامه امام خمینی(ره) مسائل مرتبط با حاکمیت و سیاست، از عبادت برتر شمرده شده است.

امام جمعه اهر با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در برگزاری مراسمات چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارای سهم هستند، گفت: مبدا شکل‌گیری انقلاب اسلامی حوزه علمیه بوده است و اکنون در چهلمین سال انقلاب هم باید حوزه‌های علمیه پیشتاز باشند و در این زمینه کم‌کاری صورت نگیرد؛ باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهل سال تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران امیدی برای مستضعفان جهان است که با وجود تلاش‌های مستکبرین برای نابودی و ریشه کن کردن انقلاب و فشارهای مختلفی که ظالمانه به آن وارد است، این همه دستاورد دارد و این واقعا معجزه است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون نسبت به تبیین دستاوردهای انقلاب و مقابله با شبهات، تلاش کافی را انجام دهند و صدای مردم و مشکلات آنها را شنیده و یاری‌رسان آنان باشند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه  آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه علما، روحانیون و طلاب زندگی ساده‌ای داشته و جزو قشرهای ضعیف جامعه محسوب می‌شوند، گفت: برای حفظ اسلام، عزت و اقتدارمان انقلاب کردیم و جنبه‌های این انقلاب را نباید به مباحث کم ارزش‌تری تقلیل داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌زاده بیان داشت: حوزه‌های علمیه با وجود تمامی مشکلات فعلی‌اش، نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته، پیش از انقلاب حوزه و طلبه هیچ جایگاهی در جامعه نداشت ولی اکنون به برکت انقلاب اسلامی از جایگاه والایی برخوردار بوده و دستاوردهای بالایی نیز داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ضرورت حفظ شأن و حرمت اساتید تأکید کرد و افزود: حفظ احترام و حرمت اساتید برای همه طلاب واجب است و در این زمینه نباید کوتاهی صورت گیرد. اگر حرمت اساتید را مراعات نکنیم، خداوند توفیقی که در این مسیر به ما اعطا کرده است، را از ما خواهد گرفت.

امام جمعه اهر گفت: سیستمی که اقدام به تربیت استاد کرده و کادرسازی کند، در حوزه علمیه وجود نداشته و جدیداً در این مسیر قرار گرفته‌اند چرا که در گذشته این نیاز آنچنان مطرح نبوده و این تشکیلات فعلی وجود نداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha