پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فعالیت تبلیغی مبلغان و روحانیون درغرفه بین المللی کودک درکربلا

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: نگاه اسلام به مسئله تبلیغ بسیار عمیق و تخصصی است و بزرگان دین تبلیغ را یکی از ارکان توسعه مذهب و معنویت معرفی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کردستان، حجت الاسلام سیدجمال حسینی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران به بیان ویژگی های یک مبلّغ دینی اشاره کرد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران در این جلسه اظهار داشت: تبلیغ مسئله ای فراگیر است و متعلق به ملت و یا زمان خاصی نیست و امروز بسیاری از هنجارها و کنش ها بر روی امر تبلیغ پایه ریزی می شوند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: با این وجود نگاه اسلام به مسئله تبلیغ بسیار عمیق تر و تخصصی تر است و بزرگان دین تبلیغ را یکی از ارکان توسعه مذهب و معنویت معرفی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه شما طلاب در آینده باید به عنوان یک مبلغ دینی انجام وظیفه کنید، گفت: همانطوری که جامعه نیازمند پزشک، مهندس، آموزگار و... می باشد، به مبلغ و مروج دینی نیز نیازمند است و هرگز نمی توان جامعه اسلامی را منهای مبلغ متصور شد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران در ادامه سخنان خود بیان داشت: رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام تاکیدات بسیاری بر تبلیغ دین داشته اند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: حضرت علی(ع) درباره اهمیت، ویژگی و جایگاه مبلغ در اسلام می فرمایند:«مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً- [فَعَلَيْهِ أَنْ يَبْدَأَ] فَلْيَبْدَأْ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ وَ لْيَكُنْ تَأْدِيبُهُ بِسِيرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِيبِهِ بِلِسَانِهِ وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالْإِجْلَالِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِم»/هرکس خود را پیشوای مردم قرار داد باید تربیت خود را پیش از آموزش دادن به مردم آغاز کند و پیش از گفتن با زبان، مردم را با عمل و رفتار خود آموزش دهد و کسی که خویشتن را آموخته و ادب کرده باشد از کسی که معلم مردم است شایستگی بیشتری برای احترام دارد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران ادامه داد: لذا وظیفه شما در آینده به عنوان یک مبلغ بسیار مهم و مسئولیت دار است، بنابراین باید با تزکیه نفس و نیز علم به علوم و معارف دینی بتوانید در مسیر و صراط فرمایشات بزرگان دین حرکت کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha