پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در طول سال و در مناسبت‌های مختلف مذهبی بیش از شش هزار روحانی مبلغ به مساجد استان اعزام شده و به ارائه خدمات مختلف فرهنگی و مذهبی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به دستاوردها و خدمات نهاد تبلیغات اسلامی در طول این چهار دهه، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از بطن انقلاب بوده و مأموریت دارد درزمینهٔ تبلیغات دینی و اعزام روحانی مبلغ به مناطق مختلف به ایفای نقش بپردازد.

وی در ادامه به دستاوردهای این نهاد در استان پرداخت و با بیان اینکه اکنون در این استان بیش از هزار و 400 هیئت مذهبی ثبت شده فعال است، ادامه داد: همچنین در خراسان شمالی هزار و 108 مسجد وجود دارد که از این تعداد 900 مسجد روستایی و 200 مسجد شهری هستند و افزون بر این‌ها 129 مسجد هم ویژه اهل سنت در استان فعال است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان با اشاره به فعالیت بیش از هزار و 200 مداح و ذاکر اهل بیت در خراسان شمالی، از برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه مداحان خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون 17 گردهمایی هیئات مذهبی در استان در راستای کاهش آسیب‌های عزاداری و ضعف‌های موجود در هیئات مذهبی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با اشاره به فعال بودن 170 خانه عالم در روستاهای خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در طول سال و در مناسبت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی بیش از شش هزار روحانی مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان اعزام شده و به ارائه خدمات مختلف فرهنگی و مذهبی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر 156 خانه قرآن روستایی و 37 مؤسسه قرآنی در مناطق شهری خراسان شمالی در حال ارائه خدمات دینی و قرآنی به مردم هستند.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به پرداختن نهاد تبلیغات اسلامی به امر آموزش و پرورش، اظهار کرد: در این راستا در سطح کشور بیش از 200 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا فعال بوده و در خراسان شمالی هم چهار دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده یک باب مدرسه علوم و معارف صدرا در شهرستان شیروان راه‌اندازی می‌شود، افزود: در حال حاضر 417 دانش‌آموز در چهار مدرسه صدرای خراسان شمالی در حال تحصیل هستند که با راه‌اندازی مدرسه شیروان، شمار دانش‌آموزان محصل در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در خراسان شمالی به بیش از 500 نفر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha