شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انقلاب اسلامی ایران

حوزه/فاطمه صادقلو مبلّغ حوزه علمیه گرگان، اعتماد مردم به روحانیت در طول تاریخ ایران را کم نظیر دانست و اضافه کرد: این مسئله مهم می تواند دلیلی بر پیروزی انقلاب و تحکیم پایه های آن باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم فاطمه صادقلو، در پژوهشی پیرامون «نقش روحانیت و مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی»، نقش این نهادها و پایگاه های مردمی تاثیرگذار را در پیروزی انقلاب بارز و برجسته دانست و بیان کرد: روحیه انقلابی، احساس مسئولیت و تقوای بسیاری از روحانیون باعث شد که مردم ایران، آنان را به عنوان پیشگامان انقلاب به رسمیت بشناسند.

وی حضور امام خمینی رحمه الله علیه به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و سایر روحانیون به عنوان نمایندگان رهبری انقلاب در سرتاسر کشور را یکی از ویژگی های مهم انقلاب معرفی کرد و گفت: بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و ائمه معصومین علیهم السلام، روحانیون هیچ دینی اقدامی جهت تشکیل حکومت دینی انجام ندادند و قریب به اتفاق مذاهب شیعه بر جدابودن سیاست از دین، معتقد بودند در حالی که روحانیت، عامل اصلی در تشکیل حکومت دینی است.

مبلغ حوزه علمیه گرگان اعتماد مردم به روحانیت در طول تاریخ ایران را کم نظیر دانست و اضافه کرد: این مسئله مهم می تواند دلیلی بر پیروزی انقلاب و تحکیم پایه های آن باشد.

صادقلو سازماندهی و بسیج نیروهای مخالف، تبیین و ترویج ایدئولوژی انقلاب اسلامی، فعالیت انقلابی علما در خارج از کشور، اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم و حضور فعال در مساجد و مراسمات مذهبی را از مهم ترین نقش های روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی دانست.

وی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه را طراح اصلی انقلاب معرفی کرد و توضیح داد: ایشان به عنوان رهبر اصلی انقلاب، از عنصر آگاهی و اندیشه و برنامه برخوردار بود و بیشترین تلاش را برای آگاهی بخشی به مردم انجام دادند.

مبلغ حوزه علمیه گرگان اظهار کرد: با توجه به این که یکی از دسیسه های دشمنان علیه اسلام تهاجم فرهنگی است، لذا روحانیون و عالمان دین حضور گسترده ای در جامعه داشته، تا در مقابل جریانات انحرافی و شبهاتی که مطرح می شود، پاسخگو باشند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha