جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برات زاده

حوزه/معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: راه اندازی بزرگترین شبکه تربیتی جهان در قالب حلقه های طیبه صالحين از دستاوردهای بسیج است که متناسب با هر برنامه ای چه برای آیتم جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم بسیج برنامه دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، سرهنگ حميدرضا برات زاده معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری برنامه های دهه فجر اظهار داشت: افتخار گذشته ما این است که در طول چهل سال انقلاب، انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی و متکی بر مردم بود این معجزه قرن با اتکا به خدا اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه بسیج ماهیت اسلامی و مردمی دارد، افزود: با آینده نگری، تیزهوشی و اشرافیت امام به انقلاب، اهداف انقلاب به نظر می رسید سازمانی از جنس مردم پیدا کند که فرمان تاسیس بسیج در آذر 58 رقم خورد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: بعد از آن اثرات دستاوردهای شجره طیبه بسیج در بخش های مختلف نظام، انقلاب و اسلام را مشاهده می کنیم.

برنامه های دهه فجر تا فروردین ۹۸ ادامه دارد

برات زاده با اعلام اینکه امسال برنامه های دهه فجر گسترده تر و فراتر شده و تا فروردین 98 ادامه دارد، گفت: بسیج به عنوان دیده بان در نظام نقش کلیدی داشته و همه نقاط ضعف و قوت را رصد می کند و در صدد رفع نقاط ضعف است.

وی بیان داشت: در عرصه های اقتصادی، سازندگی و اجتماعی آن جایی که نیاز به حمایت دارد بسیج چتر حمایتی خود را پهن می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیج بزرگترین گستره مردمی در جهان و بی نظیر است، متذکر شد: بسیج  نیرویی است که اگر ماموریتی به آن محول شود آن را به سرانجام رسانده و هیچ ماموریتی را نیمه تمام رها نکرده است.

برات زاده یادآور شد: اولین حضور بسیج در کمک به تامین امنیت پایدار در درون ایران اسلامی در مرزها بود و در همه فتنه ها بسیج در بحث امنیتی کمک کرد.

وی اضافه کرد: اگر در مرزهای شرقی از امنیت برخورداریم به دلیل حضور بسیج در نقاط مختلف به ویژه مرزها است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه اوج کار بسیج در جنگ تحمیلی بود که محاسبات دشمن را به اشتباه انداخت، مطرح کرد: در دفاع مقدس اوج حماسه و ایثارگری را از بسیج می بینیم که همچون دانشگاهی شده بود که باید از این فرهنگ دوران دفاع مقدس درس بگیریم.

برات زاده تصریح کرد: سازمان دهی و آموزش میلیون ها نفر در راستای تحقق انقلاب اسلامی و همه آنهایی که دل در گرو نظام دارند، در دفاع مقدس رقم خورد و بعد از آن سازمان دهی اقشار صورت گرفت و برای همه افشار برنامه تعریف شد.

حلقه های طیبه صالحين بزرگترین شبکه تربیتی جهان است

وی افزود: دستاورد دیگر بسیج راه اندازی بزرگترین شبکه تربیتی جهان در قالب حلقه های طیبه صالحين است که متناسب با هر برنامه ای چه برای آیتم جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم بسیج در قالب حلقه های شجره صالحين برنامه دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اجرای برنامه های راهیان نور، راه انداری دارالقرآن های بسیج، فعالیت جوانان بسیجی در گروه های جهادی مختلف و اعزام تیم های پزشکی، جرای پروژه های محرومیت زدایی، همکاری در ریشه کنی فلج اطفال و هر نهاد و سازمانی که آماده همکاری باشد بسیج هم کمک می کند.

برات زاده با بیان اینکه راه انداری بسیج سازندگی یکی از افتخارات بسیج است که در عرصه های اقتصاد مقاومتی و سازندگی منشا خیرات و برکات بوده، گفت: در عرصه مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی امروز مجموعه بسیج با همه توان وارد می شود.

بسیج در قالب قرارگاه بصیرت فضای مجازی با استکبار و تهاجم فرهنگی دشمن مبارزه می کند

وی ادامه داد: در قالب امنیت محله محور بسیج ورود کرده تا در مقابله با افراد اراذل با ناجا همگام شود و در جهاد علمی، نظامی، تقویت روحیه ایثار و شهادت هم بسیج نقش فعالی دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: امروز سایر مل جهان از تفکر بسیجی الهام می گیرد و این بسیج است که در مبارزه با استکبار و تهاجم فرهنگی، با همه توان ورود کرده است و در قالب قرارگاه بصیرت فضای مجازی نقش آفرینی می کند.

برات زاده یادآور شد: هر جا عرصه ای بوده از جمله کمک به مردم در حوادث مختلف، بسیج وارد شده است و تا امروز حلال مشکلات بوده و خواهد بود و ما برای همه عرصه ها برنامه ریزی مي کنیم.

اجرای ۳ هزار برنامه و افتتاح ۴۰ عنوان پروژه عمرانی در دهه فجر

وی در خصوص برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: 40 عنوان سرفصل در قالب سه هزار برنامه توسط گروه های مختلف اجرایی می شود که بيشتر در قالب افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اعلام اینکه 40 پروژه عمرانی زود بازده محرومیت زدا توسط بسیج سازندگی و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 825 میلیون تومان اجرا می شود، گفت: برگزاری یادواره شهدا در بخش های مختلف استان، مراسم سالروز ورود امام در مرکز و سایر نقاط استان، اعزام کاروان و میز خدمت به مناطق محروم از جمله برنامه های این ایام است.

برات زاده اضافه کرد: مسابقات بومی محلی و فرهنگی، برپایی 40 ایستگاه صلواتی و توزیع شربت و شیرینی در شهرها و اهدای 30 سری جهيزيه به زوج های جوان نیازمند در ایام ولادت حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه های دهه فجر امسال است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه یاوران انقلاب تجلیل از پیشکسوتان انقلابی که 40 سال در این عرصه حضور داشته اند انجام می شود، عنوان کرد: همایش جوانان انقلابی با شعار من انقلابی ام در طول دهه فجر برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی و تریبون آزاد، محفل انس با حضور پیشکسوتان سپاه و بسیج، اهدای خون توسط بسیجیان، برگزاری یادبود شهدای انقلاب و نورافشانی سراسری در مراکز شهرستان ها و بخش ها توسط بسیج اجرا می شود.

برات زاده ادامه داد: گرامی داشت عملیات غرورآفرین «والفجر هشت» در روز 13 بهمن انجام می شود، تهیه و توزیع سبد غذایی با حمایت مردم و خیرین و محوریت مساجد، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در شهرستان ها و مرکز استان، تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب در فضای مجازی، محفل انس با قرآن و شب خاطره و شب شعر در ایام الله دهه فجرو اکران فیلم تحت عنوان «شکوه ایستادگی» در همه شهرستان های استان را از برنامه هایی برشمرد که در این ایام در سطح استان اجرا می شود.

آغاز عملیات اجرایی ۷۸۹ پروژه عمرانی در استان همزمان با دهه فجر

وی با بیان اینکه مجموع پروژه هایی که در سطح کشور عملیا اجرایی آن شروع می شود 40 هزار پروژه است، اظهار داشت: سهم استان ما از این تعداد 789 پروژه در قالب 31 عنوان است که در 2 بخش «تکمیل و بهسازی» و «احداثی» اغاز می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به سرفصل های این پروژه ها اعلام کرد: خانه محرومان 95 پروژه، غسالخانه 12 پروژه، کتابخانه پروژه 10، پارک کودک 5 پروژه، طرح هادی یکی، مسجد 60 پروژه، خانه عالم 20 پروژه، بقاع متبرکه 10 پروژه، ساماندهی گلزار شهدا 15 پروژه، خانه بهداشت 3 پروژه، مدارس روستایی 68 پروژه، لایه روبی و مرمت قنوات 175 پروژه، انتقال آب 100 پروژه، استخر ذخیره آب 50 پروژه، سالن ورزشی 2 پروژه و زمین ورزشی روبار 10 پروژه خواهد بود.

برات زاده متذکر شد: آغاز این عملیات روز 13 بهمن توسط بسیج سازندگی و از طریق ویدئو کنفرانس انجام خواهد شد که تا  دهه فجر سال آینده باید به اتمام برسد.

انتها پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha