پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک تحفه الهی تحول بنیادینی در اندیشه و رفتار ملت ایران پدید آورد و هویت جدیدی به این ملت اعطا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع مسئولان استان، با گرامیداشت فرارسیدن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با همت بلند و والای امام خمینی(ره) به وجود آمد و به مردم ایران و تمام مسلمانان هویت جدیدی عطا کرد.

وی افزود: این عطیه الهی که به تعبیر امام راحل «تحفه الهی» بود، تحولی بنیادین در اندیشه و رفتار مردم پدید آورد و آنان را به خودباوری و شناخت و کشف استعدادها و خلاقیت‌های خدادادی سوق داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اکنون بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی این انقلاب، مردم و ملت ایران، سروگونه، راست‌قامت و سربلند بر بام بلند خودکفایی و خودباوری ایستاده‌اند و برای رهایی ملت‌های در بند نیز پیام آزادگی و رهایی از مثلث شوم زر و زور و تزویر را صادر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این موفقیت‌ها نماد و تجلی عظمت و عزت ملت ایران در سایه انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید به دستاوردهای کلان و سرنوشت‌ساز این نهضت و قیام دینی و مذهبی نگاه کرده و سرفصل‌های برآمده از انقلاب اسلامی برای مردم به‌ویژه اقشار جوان و نسل‌های جدید کشور که شرایط رژیم ستم‌شاهی را درک نکرده‌اند، تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: کرامت انسانی، کمال اسلامی، عزت و هیبت، قدرت و اقتدار، آزادی و آزادگی، همت و صلابت، عزم و حزم و بیداری و بصیرت تنها برخی از شئون دستاوردها و برکات انقلاب و نظام اسلامی در ایران است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: پایداری و استقامت، خودباوری و اثبات هویت، متجلی شدن دیانت و سیاست، رشد و بالندگی دانشگاه‌ها، تولید علم و دانش، توسعه اقتصادی، گسترش عدالت، تأمین امنیت و اقتدار دیپلماسی از دیگر برکات انقلاب اسلامی است که در طول چهار دهه گذشته حاصل شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند: امام بزرگوار ما توانست یک هویت جدیدی را در دنیای پرآشوب سیاست، در این منطقه به وجود بیاورد و آن هویت جمهوری اسلامی و ملت زنده ایران است که توانستند این جمهوری را ایجاد کنند و از آن پاسداری کنند، یک هویت اسلامی و یک هویت ملی و این هویت فقط متعلق به ملت ایران هم نیست، هویت اسلامی، مربوط به همه امت‌های اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha