جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی روحانیون استان ایلام

حوزه/ در هم اندیشی روحانیون استان ایلام با تاکید بر ضرورت پاسخگویی به انتظارات مردم، تاکید شد: روحانی انقلابی مطالبه گر حل مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» ایلام، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار امروز چهارشنبه ۱۰ دی ماه در هم اندیشی روحانیون استان ایلام اظهار کرد: نظام سرمایه داری و کمونیستی برای سالیان متمادی بر غرب و شرق جهان مسلط شده و به منظور دستیابی به اهداف خود از استثمار و چپاول کشورهای دیگر دریغ نمی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: در چنین شرایطی بسیاری از ملت های مظلوم و جهان سوم زیر یوغ ستم و گردنکشی ها آنان به تنگ آمده بودند و این در حالی بود که توجه به ارزش های الهی و دینی به شدت از سوی این سردمداران زر و زور به حاشیه رانده و سرکوب می شد.

وی تاکید کرد: کشورهای مستکبر با بکارگیری برخی از عُمال و دست نشانده های خود در مناطق مختلف جهان و به ویژه خاورمیانه که از حساسیت بیشتری با توجه به ثروت بسیار برخوردار بود، توانسته بودند، فرامین خود را دیکته کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: رژیم پهلوی نیز از اصلی ترین عوامل اجرایی خواسته های آنان در منطقه بود که برای سال ها توانسته بود نقش ژاندارم منطقه برای کمک به اهداف آمریکایی ها را ایفا کند.

وی گفت: ملت ایران با رهبری مرجعیت دینی و همبستگی ملی نهضتی را آغاز کرد که توانست نظام سرمایه داری و کمونیستی حاکم بر جهان را به چالش کشیده و با پیروزی خود شکست سنگینی را به اردوگاه آنان وارد کند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: هیچ کدام از متفکران و اندیشمندان دنیا احتمال وقوع انقلاب بر مبنای دین را در هیچ جایی نمی دادند، اما ایران اسلامی با محوریت و مبنای دین قیام و بنای معادلات غرب و شرق را در هم ریخت و در مقابل قدرت های بزرگ و استکبار ایستادگی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نقش روحانیت را در این عرصه بسیار ممتاز توصیف کرد و گفت: روشنگری های روحانیت توانست به خوبی چهره کریه دنیای استکبار و عوامل داخلی آنها را افشا کند.

وی در پایان گفت: روحانیون در سطح استان تشکلاتی کارکنند که بتوان آنها همگرایی و انسجام داشته باشند و برنامه هایی جهت مدیریت برنامه های استان در دست اقدام است که در آینده نزدیک قرارگاه فرهنگی روحانیت تشکیل شود

 

روحانی  انقلابی مطالبه گر حل مشکلات است

حجت الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی نیز در این هم اندیشی اظهار کرد: اگر نگاهی ویژه‌ای به شکل گیری حوزه علمیه استان ایلام داشته باشیم، حوزه استان به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی، ولایت مداری، انقلابی بودن و مردمی بودن را از ویژگی های روحانیون استان ایلام خواند و تصریح کرد: روحانیون از دیدگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری باید مطالبه‌گر باشند و مردم استان نیز از روحانیون انتظاراتی دارند و باید آنها را پیگیری کرد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در ادامه افزود: فضای مجازی بستر مناسبی است برای تبلیغ ارزش های الهی است و می توان از این ظرفیت به خوبی استفاده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در پایان بر لزوم بررسی آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی حوزه و روحانیت در استان ایلام تاکید کرد.

 

از بیان سخنان تفرقه افکن پرهیز کنیم

مهندس سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام یکی دیگر از سخنرانان هم اندیشی روحانیون استان بود که در سخنانی اظهار کرد: دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا مانع استقلال ملت ایران در عرصه های گوناگون شود.

وی، افزود: در برهه بسیار حساس و خطیری قرار داریم که نقش آحاد ملت و به ویژه نخبگان و افراد دست اندرکار از جریان های مختلف برای عبور از این مرحله بسیار تعیین کننده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: آمریکایی ها سنگین ترین فشارها و تحریم ها را علیه ملت و نظام ایران به کار گرفته اند تا از این طریق مانع دستیابی ایرانیان به پیشرفت و توسعه پایدار شوند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته نشان داده که از تهدیدهای دشمن بیم و ترسی به خود راه نمی دهد و با قدرت و صلابت به مقابله با آن می پردازد.

 وی بیان کرد: همه باید برای ایستادگی در مقابل این هجمه بسیج شویم و به عوامل همبستگی ملی چنگ بزنیم و از بیان سخنان تفرقه افکن پرهیز کنیم. بدون شک در این مرحله حساس کوبیدن بر طبل تفرقه و بیان مطالب دشمن شاد کن تنها آمریکایی ها و صهیونیست ها را خوشحال و امیدوار می کند.

سلیمانی دشتکی، نقش روحانیت به عنوان قشر مرجع و مورد اطمینان مردم را تعیین کننده دانست و بر روشنگری آنان برای عبور از این مرحله تاکید کرد.

 وی، خاطرنشان کرد: این نظام و انقلاب برهه های بسیار سختی را بعد از پیروزی و شکل گیری پشت سر گذاشته است، زمانی که امام راحل حرکت را آغاز کرد در ابتدا تنها و عده ای کم همراه ایشان بودند امام بعد با همراهی مردم کاری بزرگ در دنیا انجام شد که در نوع خود بی نظیر بود

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha