سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در بین شهدا نقطه مشترکی وجود دارد که آن تبعیّت پذیری و ولایت پذیری است و این همان وجهی است که شهدا برای آن قدم گذاشتند و جان خود را نثار کردند که راه درست، نجابت و صراط مستقیم در زمان ظهور و تبعیت از ولی فقیه همان شاکله و هندسه اصلی اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در یادواره شهدای روحانی استان بوشهر که در حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر برگزار شد عنوان داشت: شهدای روحانی دارای برخی ویژگی های خاصی هستند که عالم بودند و با علم در راه الهی و برای دین خدا قدم برداشتند و از جمله ویژگی آنان است و خداوند مجمع خیرات عرشی و اوج حیات حقیقی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به شأن نزول سوره مبارک حمد در قرآن کریم خاطر نشان کرد: راه شهدا همان صراط مستقیم الهی است که در این سوره خداوند تبارک و تعالی دین را واجب کرد که ماهیت این سوره چگونگی حرکت انسان در راه مستقیم برای رسیدن به کمالات است که شهدا رهرو صراط مستقیم هستند و با نگرش فاطمی و با عمل صالح و نگاه دینی در مسیری قدم گذاشتند که تا ابد دارای جایگاه خوب و هم نشینی با اولیاءالله هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: انسان معمولی شاید به دلیل وجود مسائل و مشکلات به مرور زمان زمان تولد و فوت اقوام درجه یک خود را هم فراموش کند، ولی یاد، خاطره و حماسه شهداهمیشه ماندگار خواهد بود.

وی، شهدا را تجلی عنایت خداوند دانست و افزود: شهادت نعمتی است که نصیب هر کس نمی شود که برای دستیابی به این جایگاه و مقام والا می بایست مراحلی را طی نماییم که توکل بر خدا و وجود تقوای واقعی لازمه این مهم است.

رئیس ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی استان بوشهر عنوان داشت: در بین شهدا نقطه مشترکی وجود دارد که آن تبعیت پذیری و ولایت پذیری است و این همان وجهی است که شهدا برای آن قدم گذاشتند و جان خود را نثار کردند که راه درست، نجابت و صراط مستقیم در زمان ظهور و تبعیت از ولی فقیه همان شاکله و هندسه اصلی اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری مردم استان بوشهر را مردمی ولایتمدار، معتقد، مذهبی و دار الحماسه برشمرد و گفت: مردم بوشهر از دیرباز آموخته اند پشت سر علما و روحانیت برای ایستادگی و تحقق آرمانهای نظام و اسلام حرکت کنند که بحمدالله تاکنون نیز با گذشت پیچ و خم های متعدد و چهل سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، این مسیر را با موفقیت گذرانده است که وجود دو هزار شهید استان بوشهر گویای این مهم است که این مردم دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha