سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ماهواره و فضای مجازی

​حوزه/ کارشناس دینی اهل سنت: متاسفانه کاری برخی نهادهای فرهنگی باعث ترویج برخی بداخلاقی ها و ناهنجاری های اجتماعی شده است که اگر جلوی آنها گرفته نشود، بی شک جامعه به سمت و سوی انحطاط خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی، عصر امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج با اشاره به اهمیت اخلاقیات در ثبات جامعه، اظهار داشت: یکی از اساسی ترین رموز ماندگاری یک جامعه اخلاقیات است.

این کارشناس دینی اهل سنت در ادامه با اشاره به اینکه تغییر و یا تخریب اخلاقیات زمینه انحطاط جامعه را فراهم می آورد، گفت: جایگاه اخلاقیات در جوامع بشری به ویژه در جوامع اسلامی به حدی حائز اهمیت است که بی شک بودن این مهم ادامه حیات مقدور نخواهد بود.

ماموستا ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: طلاب و علمای دینی نقش بی بدیلی در ترویج اخلاقیات و منش های انسانی دارند، لذا شما طلاب باید همواره مبلغ نیکی و انسانیت در بین مردم باشید.

این کارشناس دینی اهل سنت در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخی سهل انگاری ها در حوزه اخلاقیات، بیان داشت: متاسفانه کاری برخی نهادهای فرهنگی باعث ترویج برخی بداخلاقی ها و ناهنجاری های اجتماعی شده است که اگر جلوی آنها گرفته نشود، بی شک جامعه به سمت و سوی انحطاط خواهد رفت.

وی بیان داشت: مراکز دینی و مذهبی باید حضور خود را در بین اقشار جامعه بیشتر از پیش کنند و به گونه ای برنامه ریزی نمایند که بتوانند نسل جوان را با مسایل دینی بیشتر، بهتر و تخصصی تر آشنا نمایند.

ماموستا ایزدی ادامه داد: به جرات می توان گفت که با ورود دستگاه های گیرنده شبکه های ماهواره ای به درون خانواده ها، ایمان، عزت و بصیرت از بنیان آن خانواده رخت خواهد بست، پس مسئولان فرهنگی باید به گونه ای سیاست گذاری کنند که نقش ماهواره ها در زندگی مردم کم رنگ شود.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت اظهار داشت: یکی دیگر از ناهنجاری هایی که مسبب اصلی آن همین شبکه های ماهواره است، بحث ازدیاد طلاق است که این برای جامعه اسلامی به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

ماموستا ایزدی در پایان سخنان خود گفت: اگر امروز می خواهیم که نسل های آینده ساز این کشور در طوفان شبهات دینی و عقیدتی گرفتار نشوند، باید همه بسیجی وار وارد میدان عمل شویم و از شعارگرایی به شدت پرهیز کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha