شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بوده که انحصار رسانه ای نظام سلطه را شکست.

حفیظه مهدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با بیان این که یکی از مسایل بسیار مهم در چهل سالگی انقلاب ناظر به نوع نگاه و رویکرد جمهوری نظام جمهوری اسلامی ایران به مقوله رسانه است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از زاویه دید جدیدی به رسانه نگریست و آن وجه تربیتی رسانه است، چه آن که رسانه به مثابه ابزار تربیت انسان، الگویی است که انقلاب اسلامی ارائه کرده است.

وی افزود: این الگو در واقع الگویی است که با رسانه به مثابه ابزار غفلت، صرف سرگرمی و پروپاگاندای سیاسی متفاوت است، البته این که تا چه حد ما در پیاده سازی این الگو موفق بوده ایم، نیاز به بحث و پژوهش جدی دارد.

این مدرس رسانه و فضای مجازی همچنین بیان داشت: مساله مهم دیگر، شکست انحصار رسانه ای است، به خصوص از این منظر که رسانه واقعیت‌ساز است و پرداختن رسانه ها به یک مساله باعث می شود، آن مساله در حوزه واقعیت وارد شود، چه آن که نپرداختن به یک مساله باعث حذف آن رویداد از واقعیت خواهد شد.

وی گفت: از این حیث انقلاب اسلامی ایران با وجود همه فشارها و سختی ها و مظلومیت هایی که داشت، توانست انحصار رسانه ای نظام سلطه را بشکند و پیام آور معنویت و آزادگی و عدالت در جهان باشد.

مهدیان اضافه کرد: البته باید توجه داشت که شرکت های بزرگ رسانه ای، صرفاً به اخباری می پردازند که برای نظام سرمایه داری حایز اهمیت باشد و با نپرداختن به دیگر رویدادها، عملاً واقعیت این رویدادها را از حافظه ملت ها پاک می کنند؛ رویدادهایی مثل کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار، جنگ یمن، فعالیت های نیروهای ضدسرمایه داری در سراسر جهان و هزاران مساله مهم دیگر

وی همچنین ابراز داشت: با این همه ، جمهوری اسلامی ایران با پرداختن به مسایل مهم جهانی که به عمد یه به سهو، مورد غفلت رسانه ها واقع می شوند، نقش بزرگی در تغییر واقعیت های جهانی ایفا می کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha