پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 477555
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
انقلاب اسلامی ایران

حوزه/ تجربه چهل ساله انقلاب اسلامى مملو از دستاوردهاى گرانسنگى است كه مى‏ تواند چراغ راه آینده نظام اسلامى باشد. در این میان برخى اصول و باورها و شعارها حقیقت خود را در عمل آشكار كرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، در آستانه چهل سالگى انقلاب اسلامى قرار گرفته ‏ایم و مناسب است به این بهانه از راه‏هاى پرفراز و نشیبى كه در این سال‏ها رفته ‏ایم و از آنچه به آرزوى دست یافتنش نشسته‏ ایم، سخن بگوییم.

- در واقع، انقلاب اسلامى به میزانى كه علیه سیاست‏ هاى داخلى رژیم شاه بود، به همان میزان نیز علیه حضور و دخالت بیگانگان در كشور و دست‏ اندازى آنان بر مقدورات ملت بود. به بیان دیگر، آرمان‏ها و اهداف این انقلاب در تغییر حاكمان و سرنگونى رژیم خلاصه نشد، بلكه همزمان براى قطع نفوذ بیگانگان و دستیابى به استقلال در همه ابعاد آن، به‏ معناى واقعى كلمه كوشش كرد.

- تحول‏ خواهى در داخل و تلاش براى اصلاح نظام ظالمانه بین ‏المللى، حمایت از مظلومان و مستضعفان، استكبارستیزى و... ازجمله ویژگى ‏هاى متمایزكننده انقلاب اسلامى از سایر انقلاب‏هاى معاصر است؛ زیرا انقلاب‏هاى دیگر، آرمان خود را یا صرفاً محدود به چارچوب‏هاى سرزمینى خود تعریف كردند یا این‏كه در صورت داشتن آرمان‏هاى فراملى، پس از مدتى با عدول از آن آرمان‏ها، حاضر به پذیرش مفروضات حاكم بر نظام بین ‏الملل شدند. ایران اسلامى، تنها كشور انقلابى است كه در عین رویكرد تعاملى با جهان، همچنان انقلابى مانده و بر مواضع انقلابى و الهام ‏بخش و افزایش عمق راهبردى خود در سطح منطقه و جهان ادامه مى‏دهد.

- به رغم تمامى موانع، سختى‏ ها، دست‏‌اندازى‏ ها و توطئه‏ هایى كه آمریكا و هم‏‌پیمانانش از ابتداى شكل‏ گیرى انقلاب اسلامى تاكنون بر علیه ملت مقاوم و انقلابى ما در شكل‏ها و ترفندهاى مختلف طراحى و اجرا نموده، این انقلاب با اقتدار و عظمت بر اعتلاء و شكوه خود افزوده و همواره خارى در چشم دشمنان و بیگانگان بوده است.

- امروز انقلاب اسلامى ایران پس از چهار دهه كه از عمر پر بركت و افتخارآمیز آن مى‏ گذرد، توانسته با بر هم زدن معادلات قدرت جهانى، بیش از هر زمان دیگرى جایگاه تأثیرگذار و تعیین‏ كننده خود در عرصه تحولات منطقه ‏اى و فرامنطقه ‏اى تحكیم بخشد و با پیام الهام ‏بخش و عزت آفرین خود، حركت نوین عدالت‏خواهى و آزادى‏ خواهى و نداى حق طلبانه ملت‏هاى ستمدیده و مظلوم را به گوش جهانیان برساند.

- آینده روشن و درخشان و پر قدرت متعلق به اسلام عزیز و انقلاب اسلامى است و ان‌شاءالله بزودى بشریت شاهد اضمحلال رژیم‏هاى سلطه و خودكامه خواهد بود.

- تجربه چهل ساله انقلاب اسلامى مملو از دستاوردهاى گرانسنگى است كه مى‏ تواند چراغ راه آینده نظام اسلامى باشد. در این میان برخى اصول و باورها و شعارها حقیقت خود را در عمل آشكار كرده است. شعارها و باورهایى چون:

۱. «ما مى‏ توانیم»، تنها راهبرد عبور از مشكلات كشور است‏

۲. روحیه انقلابى، رمز پیشرفت كشور است‏

۳. باید به جوانان اعتماد كرد

۴. تبعیت از فصل الخطاب بودن رهبرى رمز عبور از بحران‏هاست‏

۵. تحقق آرمان‏ها با نقش آفرینى همه ملت اتفاق مى ‏افتد

۶. تحقق آرمان‏ ها، نیازمند صبر و ایستادگى است‏

۷. به دشمن نباید اعتماد كرد

۸. هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است‏

۹. مدیریت جهادى، رمز موفقیت انقلاب اسلامى است‏

۱۰-آمریكا هیچ غلطى نمى‏ تواند بكند

۱۱-اقتصاد مقاومتى و مصرف كالاى ایرانى راهكار مقابله با تحریم اقتصادى است‏

۱۲-در كنار ریزش‏ها، چند برابر رویش داشته‏ ایم‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha