پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین بازارچه اسلامی ماهانه در بیرمنگام آغاز به کار کرد

حوزه/ برای نخستین بار یک بازارچه اسلامی به صورت ماهانه آغاز به کار کرد. این بازارچه که شنبه آخر هر ماه برگزار می شود، محصولات و کالاهای اسلامی را با قیمت مناسب در اختیار مسلمانان قرار خواهد داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نخستین بازارچه اسلامی ماهانه در شهر بیرمنگام انگلستان، آخر هفته آغاز به کار کرد.

یک سخنگوی بازارچه اسلامی گفت: در این رویداد 40 تا 50 شرکت و تجارت اسلامی از سرتاسر بریتانیا حضور داشتند. تمامی تجار مسلمان بودند، اما مردم از جمله غیرمسلمانان می توانند در صورت تمایل در این بازارچه شرکت داشته باشند. محصولات و کالاها در اینجا به قیمت های بسیار مناسبی ارائه می شوند.

به گفته برگزارکنندگان، این بازارچه اسلامی قرار است شنبه هفته آخر هر ماه در بیرمنگام برگزار شود.

یاسمین چادوری بنیانگذار این بازارچه اسلامی گفت: انتظار نداشتم چنین جمعیت زیادی حضور پیدا کنند. محل ثبت نام به اندازه همه نبود و ما نزدیک به 350 تا 400 بازدید کننده داشتیم. در حالی که من انتظار داشتم 300 نفر حضور پیدا کنند.

وی افزود: خوشحالم از اینکه بسیاری از مردم از برنامه ریزی های انجام شده در بازارچه اسلامی به ویژه در بخش های پوشاک و خوراکی ها راضی بودند.

چادوری گفت: این یک اتفاق جدید نیست. بازارچه هایی برای کشاورزان و فروشندگان غذاهای خیابانی داشته ایم، اما تاکنون بازارچه اسلامی نداشتیم و هیچ کاری در این راستا انجام نشده بود.

این زن مسلمان که مادر دو فرزند می باشد در ادامه توضیح دارد: ما بازارهای تصادفی برگزار می کردیم اما کسی تاکنون به خودش جسارت این کار را نداده بود که یک بازار ماهانه برگزار کند و من معتقدم که پتانسیل زیادی در این راستا وجود دارد. بسیاری از کارآفرینان جوان مسلمان و مردانی که می توانند یک تجارت را شروع کنند وجود ارند. در این میان نیمی از زنان خانه دار هستند که اگر فرصتی در اختیار آنان قرار داده شوند می توانند از محل خانه هایشان کارآفرین باشند.

 

گفته می شود براساس آمار 2011 بریتانیا، 21.8% جمعیت بیرمنگام را مسلمانان تشکیل می دهند و جمعیت مسلمانان این شهر نسبت به شهرهای دیگر انگلستان بیشتر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha