جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش انقلاب اسلامی و تحول فقه برگزار شد

حوزه/ همایش "انقلاب اسلامی و تحول فقه" به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران صبح امروز در محل مسجد حوزه علمیه امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، همایش "انقلاب اسلامی و تحول فقه" به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران و با حضور آیت‌الله علی‌اکبر رشاد و سخنرانی آیت الله ابوالقاسم علیدوست و حجج اسلام احمد علی یوسفی و عبدالحمید واسطی صبح امروز در محل مسجد حوزه علمیه امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

بر پایه این گزارش؛ در این همایش که به‌عنوان سرآغازی برای برگزاری سلسله‌همایش‌های مختلف حوزه در این زمینه می‌باشد موضوعات زیر ارائه شد:

1 ــ نگاهی به ابعاد و انواع تحولات فقه پس از انقلاب با سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد

2 ــ تأسیس و توسعه فلسفه اصول و فلسفه فقه با سخنرانی آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.

3 ــ تأسیس و توسعه فقه‌الاقتصاد با سخنرانی حجت‌الاسلام احمدعلی یوسفی مدیر گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.

4 ــ تحول روش‌شناسی فقه پس از انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالحمید واسطی عضو هیأت علمی گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.

گفتنی است؛ در این همایش که مدیران، اساتید، فضلا و نخبگان حوزوی شرکت داشتند، حضرت آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، آیت الله ابوالقاسم علیدوست و حجت الاسلام احمد علی یوسفی به ایراد سخنرانی پرداختند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha