سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حاج علی اکبری

حوزه/ انقلاب اسلامی گفتمان تمدنی دارد و با شاخصه های مهدوی منطبق است، بر این اساس خواهد توانست زمینه ظهور را فراهم کند، زیرا در برابر دشمنان اسلام مقاوم بوده و استکبار ستیز می باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری امروز در نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: دهه فجر آن دهه ای است که امام خمینی(ره) وارد ایران شده و با نهضت خود بساط ظلم و جور را با همراهی مردم برچیدند.

وی با بیان اینکه امروز به بخش اصلی هدایت بشریت در عصر غیبت رسیده ایم، اظهار داشت: کسانی که عهده دار هدایت مردمان در عصر غیبت هستند در روایات مورد ستایش قرار گرفته اند، زیرا این افراد همانند خورشید از جان مایه می گذارند تا مسیر مردم روشن شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر این که امروز در اوج عظمت و اقتدار قرار داریم، ابراز کرد: انقلاب اسلامی با پیروی از اندیشه ناب مهدویت راه خود را با شتاب طی کرده و امروز به نقطه اوج رسیده و توانسته است شاخصه های مهدویت را در سراسر جهان طنین انداز کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در ایران بر اساس آموزه های ناب مهدوی بنا شده است، گفت: انقلاب اسلامی گفتمان تمدنی دارد و با شاخصه های مهدوی منطبق است، بر این اساس خواهد توانست زمینه ظهور را فراهم کند، زیرا در برابر دشمنان اسلام مقاوم بوده و استکبار ستیز می باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه یادآور شد: امروز شبکه امامت باید به تبیین و ترویج مبانی مهدویت پرداخته و به شبهات موجود در این زمینه پاسخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در طول سالیان طولانی به نیابت از امام زمان(عج) میان مردم امیدآفرینی کرده؛ فقها و مراجع تقلید در دوران پیش از انقلاب مردم را هدایت می کردند و منتظر بودند تا زمینه ای آماده شود تا علیه طاغوت های هر زمان قیام کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ولایت فقیه در روزگار پر از آشفتگی و دشواری به نیابت از وجود نورانی امام عصر(عج) نورافشانی می کند، تاکید کرد: ولایت فقیه در دوران غیبت در مسیر دینداری و مکتب اهل بیت(ع) نورافشانی می کند تا بشریت دچار گمراهی نشده و مسیر را بیابد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha