سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ابوترابی‌فرد

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: امروز وحدت در کشور ایران معلول در کنار هم بودن علمای اهل سنت و اهل تشیع است و باید گفت که مقام معظم رهبری خویش پرچمدار وحدت در کشور و نظام هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، ظهر امروز در همایش روحانیت در چهل سال همگانی و بالندگی انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروز استکبار، وحدت و همگرایی در کشور را هدف خود قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود بیان داشت: اگر شاهد اقتدار و سربلندی در ایران اسلامی هستیم اینها همه نشات گرفته از وحدت، انسجام و همدلی در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه وحدت نماد ایران و ایرانی است، بیان داشت: امروز وحدت در کشور ایران معلول در کنار هم بودن علمای اهل سنت و اهل تشیع است و باید گفت که مقام معظم رهبری خویش پرچمدار وحدت در کشور و نظام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اضافه کرد: امروز به عینه می بینیم که پرچم وحدت در جهان اسلام در ایران برافراشته شده است و این مایه فخر و مباهات است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: در عصر حاضر امت اسلام یک جبهه واحد هستند و رهبر انقلاب منادی هلال اسلامی می باشد.

وی با اشاره به اینکه امت اسلام در همیشه تاریخ دشمن داشته است، بیان کرد: همه شما باید با هم در مقابل دشمن واحد ایستادگی کنید و با هم ندای زنده باد قرآن، زنده باد کعبه و ندای واحد اسلام را فریاد بزنید.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اظهار داشت: آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل را باید دشمنان درجه یک جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران دانست، لذا همه علما جهان اسلام باید در مقابل این کشورهای متجاوز وحدت کلمه داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه قدرت آمریکا در منطقه خاورمیانه رو به افول است، تاکید کرد: مقاومت های ملت های فلسطین، لبنان و سوریه نشان می دهد که جایی برای اسرائیل غاصب نیست.

وی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت برای جهان اسلام مایه مباهات است، بیان داشت: رژیم صهیونیستی در آغاز تولد نامشروع خود  مصر، سوریه، اردن  و جهان عرب را همزمان مورد تهاجم قرار داد، در ۶ روز  بلندای جولان فتح شد پس از ۶ روز آتش‌بس دنیای عرب تسلیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: جامعه مقتدر و با صلابت جامعه ای است که بین امام و امتش پیوندی ناگسستنی باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز تمام آزادیخواهان جهان در برابر زورگویی های آمریکا متحد شده اند و این زنگ خطری برای اسرائیل غاصب است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر اسلامی نماد وحدت، عزت، اقتدار و عظمت امت اسلام است، اظهار داشت: قدرت دفاعی بالا برای امت اسلامی یک ضرورت است و باید آن را در مقابل دشمنان قسم خورده تقویت نمود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: امروز قدرت دفاعی ایران به حدی بالاست که دشمنان به خود اجازه نمی دهند که علیه این نظام و ملت توطئه ای داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی راهبرد قطعی جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز مهمترین و اصلی ترین پیام وحدت در جهان اسلام مبارزه با کشور نامشروع و زیاده خواه آمریکاست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه فقها و علما در عرصه ایمان گوی سبقت را برده‌اند و مصداق بارز ایمان و عمل‌اند، افزود: باید گفت که ایمان معلول حیات علمی و عقلی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اضافه کرد: امروز علما و روحانیون اهل تشیع نقش بسیار مهمی در وحدت جهان اسلام داشته و دارند، لذا باید علمای دو مذهب شیعه و سنی برای پیروزی نهایی اسلامی در کنار هم قرار بگیرند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری به ضریب بالای امنیت در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز ایران را باید نماد عالی و بی نظیر امنیت در منطقه و جهان دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha