جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: بانوان دربه وجود آوردن انقلاب اسلامی نقش فراوانی داشته و به عنوان مبارزین انقلاب اسلامی شناخته می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران فاطمیه قزوین، گفت: حضور زنان به عنوان بخشی از جامعه، در کارهای اجتماعی معنای خاص خود را دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین به برکت انقلاب زنان از کنج خانه ها به عرصه اجتماع آمدند، تصریح کرد: زنان در بخش های علمی و سازندگی و کار آفرینی حضور بسیار جدی و اثرگذاری دارند.

وی به آمار دانشجویان دختر اشاره کرد و افزود: در برخی از رشته و دانشگاه ها تعداد دانشجویان دختر از پسران بیشتر است. درحوزه های علمیه هم بانوان به عنوان طلبه حضور گسترده ای دارند.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این که بانوان در عرصه پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار موثری داشتند، عنوان کرد: در جنگ تحمیلی هم زنان نقش اثرگذاری داشتند و بعضی از آنها به شهادت رسیدند.

وی در پایان اظهار کرد: زنان جامعه با اقتدا به حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) و حفظ حجاب و عفاف می توانند در فعالیت های اجتماعی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha