پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبدخدایی

حوزه/ رئیس شورای علمی نخستین همایش بین المللی «امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان» با بیان این که تا به حال ظلم به ادیان زیاد شده است، تصریح کرد: گرچه اسم حقوق بشر به میان می آید، اما بدترین اهانت ها به حقوق دینی انسان ها صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبد خدایی، رئیس شورای علمی و برنامه ریزی نخستین همایش بین المللی «امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان» در اختتامیه این همایش، در مشهد با بیان این که خوشبختیم از اینکه بحمدالله این همایش در محیطی صمیمانه در پرتو تابناک حضرت ثامن الائمه(ع) در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: امیدواریم این همایش طلیعه ای برای گفتگوهای آینده باشد.

وی با بیان این که تا به حال ظلم به ادیان زیاد شده است، تصریح کرد: گرچه اسم حقوق بشر به میان آمد، اما بدترین اهانت ها به حقوق دینی انسان ها صورت گرفت و اگر ما ائتلاف واحد داشتیم کمونیسمی ایجاد نمی شد که چندینی میلیون نفر شهید شوند و بعد به زباله دان تاریخ بپیوندد و اگر وحدت وجود داشت این اندازه افراد ظالم، جان و مال انسان ها را به مخاطره نمی انداختند.

رئیس شورای علمی و برنامه ریزی نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع) با بیان این که خداوند فرموده که ما پیامبران و مومنان را در زندگی دنیا و روز آخرت یاری خواهیم کرد، افزود: امیدواریم در قرن حاضر وقایع و اتفاقات به مراتب بهتر از قرن گذشته باشد و متدینین و دین داران بتوانند به حقوق خود برسند و حق خود را دریافت کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان این که در این همایش همان طور که مبرهن بود، هرکس قادر بود عقیده دینی خود را ابراز کند، خاطر نشان کرد: مقالات دینی منتشر شده نیز به مسئولیت دینی خود افراد است که به وجدان و قضاوت افراد واگذار شده و امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد تا در کنار حضور کریمانه عالم آل محمد قرار گرفته باشیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم به پیروی از سیره خاندان پیامبر(ص) و کتب الهی بتوان خدمتی در راه بشریت و دین دنبال کرد و همان طور که قرآن و ادیان الهی آوایش این بوده حرکت برای خداوند به نتیجه عالی منتهی می شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha