شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله طه محمدی

حوزه/ آیت الله طه محمدی گفت: یکی از مشکلات دانشگاه های کشور این است که فرد تنها برای دریافت مدرک تحصیل می کند، در حالی که پس از گرفتن مدرک، تازه بیکاری فرد شروع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی، ظهر امروز در بازدید از کارگاه های فنی و حرفه ای استان همدان، با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی به جوانان، گفت: بنابر احادیث دینی باید والدین فرزندان خود را نه برای زمان فعلی که برای آینده تربیت کنند.

وی افزود: زمانی که پدر و مادر زندگی می کنند با زمانی که بچه ها بزرگ می شوند، نیازها متفاوت است و آموزش ها و مسائل مورد نیاز فرق دارد و در ضمن شرایط زندگی هم یکسان نیست.

آیت الله طه محمدی تاکید کرد: امروز جهان به سمت صنعت و تکنولوژی پیش می رود و ما نیز برای آن که از جهان عقب نمانیم باید از استعداد بالای مردم ایران استفاده کینم و در عرصه ها به خصوص صنعت پیشرفت کنیم.

امامجمعه همدان با بیان این که باید از استعداد بالای ایرانیان استفاده کرد، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، خون مقدس شهدا و رهبری های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای، ایران در عرصه های صنعتی و فناوری نه به اندازه نیاز خودش، بلکه الگوی کشورهای دیگر است.

امام جمعه همدان در ادامه افزود: آموزش حرفه و فن یکی از اموری است که کشور به آن نیاز دارد و هر کس هنری داشته باشد، بیکار نخواهد ماند.

وی، مدرک گرایی را مشکل اصلی مراکز علمی عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از مشکلات دانشگاه های کشور این است که فرد تنها برای دریافت مدرک تحصیل می کند، در حالی که پس از گرفتن مدرک، تازه بیکاری فرد شروع می شود.

آیت الله طه محمدی تاکید کرد: برتری مراکز فنی و حرفه ای این است که فرد می تواند با ایجاد کارگاهی به عنوان کارآفرین کاری را آغاز کند و هم خودش تامین می شود و هم تعدادی از جوانان را مشغول کار می کند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha