پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، گفت:یکی از رسالت های حوزه علمیه این است که دستاورهای نظام اسلامی را در عرصه علوم حوزوی، انسانی و در رأس همه این ها فقه آل محمد(ص) که زیر بنا و محور اصلی فعالیت های حوزوی است و نظام ما برآمده از فقه اهل بیت(ع) است را تبیین و در این زمینه ورود کند و به نظر می رسد این دستاوردها مظلوم تر مانده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در همایش "انقلاب اسلامی و تحول فقه" که امروز در محل مسجد امام حسین(ع) تهران برگزار شد، با گرامی داشت ایام الله دهه فجر فاطمی، گفت: امیدواریم برگزاری این همایش، سرآغاز سلسله نشست ها و همایش هایی از این دست در حوزه علمیه تهران باشد.

وی افزود: شناختن و شناساندن آثار و دستاوردهای حوزه های علمیه از اهداف مهم این همایش است. واقعیت این است که اگر انسان به دستاوردهای انقلاب اسلامی با دقت نگاه کند، این مطلب به وضوح قابل برداشت است که متاسفانه هنوز ما به دستاوردهای نظام اسلامی به خوبی واقف نیستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق ادامه داد: انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی و ملکوتی است و با وجود این همه آثار بی بدیلش متاسفانه ناشناخته مانده است.

وی اظهار کرد: یکی از رسالت های حوزه علمیه این است که دستاورهای نظام اسلامی را در عرصه علوم حوزوی، انسانی و در رأس همه این ها فقه آل محمد(ص) که زیر بنا و محور اصلی فعالیت های حوزوی است و نظام ما برآمده از فقه اهل بیت(ع) است را تبیین و در این زمینه ورود کند و به نظر می رسد این دستاوردها مظلوم تر مانده اند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران جوان پاک فرزندان این آب و خاک است و باید در دفاع از دستاوردهای این انقلاب تلاش کنیم و این رسالتی است که بر دوش ما قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با بیان این که انقلاب اسلامی برآمده از نور فاطمه(س) است، گفت: امیدواریم با همکاری همه اساتید، مدیران، فضلاء و طلاب مدارس علمیه تهران رسالت خود را در شناساندن و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به طور شایسته ای انجام بدهیم. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha