پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: انقلاب اسلامی یک نعمت الهی بود که مردم را از تفکرات الحادی و ظلمات نجات داده و در مسیر اسلام قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی،عصر امروز در سومین گردهمایی سبک زندگی انقلابی، در ارومیه اظهار داشت: همان‌گونه که خدای متعال به حضرت موسی(ع) دستور می‌دهد ایام الله را به مردم متذکر شود، ما هم امروز باید ایام‌الله را گرامی بداریم و مقایسه وضعیت سیاسی و اقتصادی امروز با قبل از انقلاب هم اهمیت پرداختن به مباحث انقلاب را مضاعف می‌کند‌.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک نعمت الهی بود که مردم را از تفکرات الحادی و ظلمات نجات داده و در مسیر اسلام قرار داد و امروز لازمه سبک زندگی اسلامی، تغییر دیدگاه و نگرش ما به دنیا می‌باشد. در رابطه با این مسئله هم دو نگرش وجود دارد، اولین نگرش این است که انسان به ظاهر دنیا توجه کند و از باطن و آخرت غافل باشد.

امام جمعه ارومیه افزود: خدای متعال در قرآن زندگی دنیا را به بازیچه و سرگرمی تشبیه می‌کند که انسان‌ها فریب زینت آن را خورده و به جمع‌آوری اموال دنیا مشغول شده و از آخرت غافل می‌شوند و اگر انسان در ظواهر دنیا گیر کند آخرت خود را نابود خواهد کرد.

وی، دومین دیدگاه به دنیا را محل عبور عنوان کرد و گفت: دومین نگرش به دنیا این است که انسان دنیا را محل عبور و مزرعه آخرت خود بداند و این نگرش به دنیا آخرت انسان را آباد خواهد کرد و زندگی با نگرش دوم انسان را در مسیر سبک زندگی دینی قرار خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: منظور از سبک زندگی همان نوع نگرش انسان به دنیا است که مسیر زندگی انسان را مشخص خواهد کرد و اگر نوع نگرش انسان الهی باشد و دنیا را وسیله رسیدن به آخرت قرار دهد در مسیر اهل بیت (ع) قرار خواهد گرفت.

وی افزود: زندگی حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) یک زندگی نمونه اسلامی است که حضرت امیرالمومنین (ع) در مورد حضرت زهرا (س) می فرمایند،در طول زندگ هیچ وقت حضرت زهرا (س) را عصبانی نکردم و او را به کاری وا نداشتم و ایشان هم هیچ‌گاه مرا عصبانی نکرده و محبور به کاری نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha