پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شمس الدین

حوزه/ حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر این که مردم سوءمدیریت ها را به حساب اسلام و انقلاب نگذارند، گفت: مبادا برخی از مردم به خاطر عملکرد بعضی مدیران و مشکلات موجود، از اسلام و انقلاب زده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی، در جمع طلاب استان، در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت، با اشاره به مشکلات پیامبر(ص) در دعوت مردم به دین اسلام گفت: ایشان در روایتی می فرمایند «اسلام در غربت ظهور کرد و در آخرالزمان نیز غریب خواهد شد؛ چه بسیارند مسلمانانی که از اسلام جز پوسته ای وارونه بر خویش ندارند»، ترویج اسلام بسیار غریبانه و در مظلومیت از مکه شروع شد و حتی پس از هجرت به مدینه هم مبتلابه سختی های زیادی شدند و با تحمل رنج های بسیار به مرور در جامعه گسترش یافت.

وی افزود: ما امروز باید خداوند را بسیار شاکر باشیم در جامعه ای که در آن نظامی اسلامی مستقر است زندگی می کنیم. این انقلاب عظیم با زحمت و مجاهدت امام راحل(ره)، رهبری، علما و حوزه های علمیه و حمایت های مردم به وجود آمد و در این 40 سال با بهره گیری از همین سرمایه، ادامه پیدا کرد و نه تنها در این کشور، بلکه در دنیای کفر هم موجب ترغیب و گرایش مردم به دین عزیز اسلام شد.

عضو شورای حوزه علمیه گیلان، توجه به معنویت و دین را در دوره کنونی به برکت انقلاب اسلامی بیش از سایر اعصار دانست و تاکید کرد: مبادا به این وضعیت دلخوش کنیم و از وظایف خودمان در حفظ و تقویت اسلام غافل شویم.در صورت اهتمام نسبت به این مسأله، به لطف الهی قول و فعل ما در مردم اثر خواهد گذاشت.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به مشکلات کنونی کشور، تصریح کرد: این مشکلات هشداری است برای ما که مراقب باشیم تا بر اساس روایت پیامبر گرامی(ص) دین خدا در غربت قرار نگیرد. مبادا برخی از مردم به خاطر عملکرد بعضی مدیران و مشکلات موجود، از اسلامو انقلاب زده شوند. باید مراقب باشیم تا خدای نا کرده مردم را با عمل مان نسبت به اسلام عزیز دفع نکنیم.

امام جمعه بندرانزلی، روحانیت را نماد دین در جامعه دانست و خاطرنشان ساخت: زمانی که یک روحانی در جامعه تردد می کند، وجود او به عنوان نماد دین تلقی می شود. مانند زمانی که یک افسر نظامی لباس فرم بر تن دارد و جامعه شأنیت خاصی برایش قائل است. باید بدانیم از زمانی که این لباس مقدس را بر تن می کنیم، مسئولیت مان بسیار سنگین تر و محدودیت هایمان بیشتر می شود.

وی افزود: اگر ضعفی در دین داری مردم وجود دارد، باید بررسی کنیم که آیا ما اسلام را درست به مردم شناسانده و آن را به شکلی صحیح تبلیغ کرده ایم؟ آیا طوری برخورد کرده ایم که مردم قول و عمل ما را در تضاد با یکدیگر نبینند؟ باید مراقب بود که مبادا با این عوامل موجب سستی مردم در دین شویم.

حجت الاسلام شمس الدین، وظیفه اصلی طلاب را خدمت به دین عنوان کرد و ادامه داد: بدانید اکنون که توفیق تحصیل در حوزه های علمیه را یافته اید و بناست دین خدا را تبلیغ کنید، وظیفه تان خدمت به دین است و البته این امر ویژگی ها و محدودیت هایی را می طلبد. در واقع بخشی از اخلاق جنبه عمومی دارد و بخش دیگر آن جنبه صنفی که در حوزه به آن زیّ طلبگی میگوئیم. ما باید حواس مان باشد که مسئولیت سنگینی به دوش داریم.

امام جمعه انزلی در ادامه افزود: اینکه می فرمایند «حسنات الابرار، سیئات المقربین» ناظر به مسئولیت سنگینی است که بر دوش ماست. طبق روایات کار خوب شما خوب تر از بقیه و عمل بد شما بدتر از سایر مردم خواهد بود. باید خودمان را برای این مسأله آماده کنیم البته کار راحتی نیست و سختی هایی دارد، اما باید در این راه ثابت قدم بود. زمانی که در این راه قرم بر می داریم مصائبی رخ می دهد که در برابر آنها باید اقتضائات طلبگی و تبلیغ دین را مراعات کنیم. اطمینان داشته باشیم که اگر کسی در این مسیر ثابت قدم بماند هم عزت دنیایی دارد و هم سعادت اخروی.

حجت الاسلام شمس الدین در پایان با اشاره به توطئه های دشمن در فاصله انداختن میان مردم و روحانیت، گفت: مبادا به جای دعوت مردم به دین و ثبات قدم بودن در مسیر آن، آنها را دفع کنیم. دشمن از قدرت و نفوذ روحانیت در قلب مردم آگاه است، لذا پیوسته در حال تلاش برای دور کردن مردم از روحانیت است و یکی راه های آنها بزرگ کردن مشکلات و فسادها و تخلفات، و سیاه نمایی وضع کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha