شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم عزای شهادت حضرت زهار سلام الله علیها

حوزه/ او ام ابیها ملقب می شود چرا که مکتب پیامبر با نگاهی که فاطمه زهرا سلام الله علیها داشت حفظ شد و لذا در روایات متعدد، آن حضرت محور می باشند.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، به مناسبت ایام فاطمیه مراسم تجلیل مقام حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی آیت الله علوی بروجردی و شعرخوانی سید حمید برقعی و مداحی بنی فاطمه،امشب برگزار شد.

در ابتدای این مجلس آیاتی از قرآن قراءت شد و سپس برقعی اشعاری در مدح و بیان مقام حضرت زهر سلام الله علیها ارائه کرد و فضای مجلس را معنوی کرد و سپس آیت الله علوی بروجردی ایراد سخن کرد.

آیت الله علوی بروجردی در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به همه مهمانان و حضار، با اشاره به دو طائفه ای که در صدر اسلام مقابل پیامبر اسلام قرار گرفتند بیان داشت: یکی از بزرگترین ابتلائات حضرت محمد صلی الله علیه و آله همین منافقین بود به طوری که آیات منافقین بیشتر از آیات در مورد کفر می باشد، بعد از رحلت پیامبر و برپایی سقیفه این منافقین چه شدند!؟ شما در طول 25 سال از آغاز رحلت پیامبر تا زمان مولا علی علیه السلام شما در هیچ صفحه ای از تاریخ نامی از منافقین نمی شنوید و این سوال اساسی مطرح است که منافقین بعد از پیامبر چه شدند آیا همه اینها یک شبه هدایت شدند و یا اینکه همه یک شبه از دنیا رفتند یا اینکه با حکومت رفیق شدند و حکومت سقیفه در مسیر آنها حرکت می کرد!؟ کانه بعد پیامبر آنها حکومت را در دست می گیرند و دیگر مشکلی با دین ظاهری ندارند این دین ظاهری است قرآن است حج است و روح اسلام دیگر حاکم نیست و همان سردمداران جاهلی سرکار می آیند ولی اینبار به نام دین.

 

وی در ادامه در سخنان مهمش با اشاره به شرایط خاصی که بعد ازوفات پیامبر ایجاد شد به نقش محوری حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و بیان داشت: زهرا سلام الله علیها باید اینجا نقش آفرینی کند و میز حق و باطل شود لذا این بزرگداشت بزرگداشت وحی است بزرگداشت میسر انبیا است.

 

این استاد  حوزه در ادامه به لقب منصوب فاطمه زهار سلام الله علیها از سوی پیامبر اکرم ص اشاره کرد و افزود: او ام ابیها ملقب می شود چرا که مکتب پیامبر با نگاهی که فاطمه زهرا سلام الله علیها داشت حفظ شد و لذا در روایات متعدد آن حضرت محور می باشد و اگر مجاهدات آن حضرت در طول این 95 روز نبود این بلند کردن صدا برای مهاجر و انصار نبود اثری از دین باقی نمی ماند این به استیضاح کشیدن حکومت زمان در مسجد النبی باعث شد که وی حجت بر حجج الهی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha