جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مجید رمضانی

حوزه/ حجت الاسلام رمضانی، گفت: مدرسه علمیه دارالسلام تهران میزبان مسابقات قرآنی سراسر کشور است و تعداد ۱۶۰ نفر از طلاب تهرانی و حدود ۵۰ نفر نیز از سایر استان ها در این مسابقات حضور دارند.

حجت الاسلام مجید رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر افزود: هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه سراسر کشور همزمان در استان های تهران، مازندران، قم، خراسان رضوی و اصفهان در حال برگزاری است.

وی افزود: این مسابقات بین طلاب و روحانیان پایه دوم تا سطوح عالی برگزار می شود. امسال نیز یکی از مراکز برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه در محل مدرسه علمیه دارالسلام تهران برگزار گردید و شرکت کنندگان در رشته های حفظ قرآن، قرائت ترتیل و تحقیق، خطابه قرآنی، حفظ موضوعی، و حفظ نهج البلاغه به رقابت پرداختند.

مسئول دارالقرآن مدرسه علمیه دارالسلام تهران، اظهار داشت: رشته حفظ قرآن مجید شامل حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل است که مسابقات تا 20 جزء در مقطع استانی برگزار می شود و مابقی رشته ها در مقطع کشوری برگزار می شود. همچنین رشته های حفظ کل، قرائت و خطابه قرآنی در بخش بین المللی و بین طلاب جهان اسلام در فروردین 98 برگزار خواهد شد.

وی گفت: مدرسه علمیه دارالسلام تهران میزبان مسابقات قرآنی سراسر کشور است و تعداد 160 نفر از طلاب تهرانی و حدود 50 نفر نیز از سایر استان ها در این مسابقات حضور دارند.

حجت الاسلام رمضانی در پایان با بیان این که اعلام نتایج نهایی مسابقات از طرف حوزه علمیه قم خواهد بود، گفت: داوری اولیه همه شرکت کنندگان در تهران انجام خواهد شد و اسامی نفرات منتخب به حوزه علمیه قم اعلام می شود و بعد از بررسی مجدد، نتایج نهایی و نفرات برتر اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه طلاب سراسر کشور روزهای 11 و 12 بهمن ماه در محل مدرسه علمیه دارالسلام تهران و با حضور بیش از 210 نفر در بخش‌های قرائت، تحقیق و ترتیل، خطابه، مجلسی، حفظ موضوعی آیات و روایات و معارف نهج‌البلاغه به رقابت خواهند پرداخت تا مورد قضاوت داوران قرار گیرند. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha