سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: حوزه های علمیه باید توجه جدی به علوم قرآنی داشته باشند و هر چه در توان دارند باید در راستای توسعه علوم و معارف قرآنی به کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، صبح امروز در دیدار با شرکت کنندگان در هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه طلاب که در محل مدرسه علمیه دارالسلام تهران در حال برگزاری است، با بیان این که نظام اسلامی برآمده از قرآن و معارف اهل بیت(ع) است، گفت: موفقیت نظام اسلامی در همه عرصه ها به این دلیل است که انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی و ملکوتی است و نظامی است که سر سفره قرآن و مکتب اهل بیت(ع) نشسته است.

وی افزود: نظام اسلامی، نظامی است که به ثقل اکبر و ثقل اصغر توامان چنگ زده و هیچگاه از این ریسمان الهی دست نخواهد کشید.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان با اشاره به این که حوزه های علمیه باید توجه جدی به علوم قرآنی داشته باشند، اظهار داشت: باید ببینیم سهم روحانیت و حوزه های علمیه از برطرف نمودن مهجوریت قرآن در کشور و جهان اسلام چیست؟ قطعا نتوانسته ایم حق قرآن را ادا کنیم اما هر چه در توان داریم باید در راستای توسعه علوم و معارف قرآنی بکار بگیریم.

گفتنی است؛ هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه طلاب سراسر کشور روزهای 11 و 12 بهمن ماه در محل مدرسه علمیه دارالسلام تهران و با حضور بیش از 210 نفر در بخش‌های قرائت، تحقیق و ترتیل، خطابه، مجلسی، حفظ موضوعی آیات و روایات و معارف نهج‌البلاغه به رقابت خواهند پرداخت تا مورد قضاوت داوران قرار گیرند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha