پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: آنان که در علوم احتماعی و سیاسی و تئوری غرب مطالعه دارند، یک اصل را می بینند علوم فلسفی و اجتماعی غرب در قبل از انقلاب پدید آمد و تئوری همه آنان این بود که دوران دین به پایان رسیده و بشر باید با علم منهای دین زندگی خود را سامان دهد اما انقلاب اسلامی تئوری های بسیاری را در دنیا نابود کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی، صبح امروز در مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه مبارکه فجر، اظهار داشت: کلمه نخست بنده این است که استان فارس استانی تاریخی پیشگام و سرافراز در ادوار تاریخ ایران و اسلام بوده است. این استان را باید به شکوفایی برسانیم

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه استان فارس مهد حوزه علمیه بوده است، افزود: از میان مردم شیراز فیلسوفان، ادیبان و بزرگان بسیاری پا به عرصه وجود نهادنده اند با این مولود مکاتب بزرگ فقهی حدیثی و ... بوده است. مردم شیراز میراث دار انسان های بزرگ و چهره های اثر گذار بوده اند و امروز نیز باید از آن میراث حفاظت شود.

وی ادامه داد: حماسه باشکوه امروز نشان دهنده سابقه پر افتخار و پیشینه ارزشمند شیراز است، پیشگامان نه تنها در شیراز و فارس، بلکه در پایه ریزی نهضت امام و پیروزی انقلاب تاثیرگذار بوده اند، در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دهه فجر و ایام فاطمیه با خدای خود و شهدا پیمان ببندیم که از این راه مقدس صیانت کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مردم شیراز را وارثان تمدن الهی و اجتماعی و تاریخی دانست و بیان کرد: حوزه علمیه فارس باید نه تنها در استان، بلکه در کشور پیشرو  باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه افزود: انقلاب اسلامی تئوری های بسیاری را در دنیا نابود کرد؛ آنان که در علوم احتماعی و سیاسی و تئوری غرب مطالعه دارند، یک اصل را می بینند علوم فلسفی و اجتماعی غرب در قبل از انقلاب پدید آمد و تئوری همه آنان این بود که دوران دین به پایان رسیده است و بشر باید با علم منهای دین زندگی خود را سامان دهد.

آیت الله اعرافی، ملت ایران را فرهنگ ساز دانست و خاطرنشان کرد: این که می بینیم در چهلمین سال انقلاب اسلامی همه شیطان ها به صف شده اند، تا این سد استوار را بشکنند، به این دلیل است که انقلاب ایران انقلاب مردمی و تمدنی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه ابراز کرد: انقلاب اسلامی خط بطلان بر افکاری کشید که عصر دین را پایان یافته می دانستند؛ امروز می نویسند و نغمه سر می دهند تا امید، علم و معرفت را از دل ما بزدایند، اما کور خوانده اند و این ملت همچنان بر اندیشه امام(ره) و اسلام استوار ایستاده است.

وی با بیان این که دین تمام شده نیست و در فطرت بشر ریشه دارد و می تواند در زندگی نقش آفرین باشد، اظهار کرد: غرب بیان می کند که دنیا باید مزدور ما باشد، یا باید عقب بمانند و زیر چرخ های توسعه غربی له شوند؛ امروز قدرت های استکباری دقیقا همین سخنرانی ها را می گویند که یا باید مزدوری کنید یا باید در تاریخ محو شوید.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: می شود پیشرفت را با استقلال جمع کرد و تسلیم نشد و ماند، بنابراین انقلاب اسلامی تئوری های پایان دین در جامعه را جمع کرد و همچنین به دنیا نشان دادیم که در همه شاخص های پیشرفت می توانیم پیشرو باشیم.

وی با تاکید بر این که مردم ایران، مدافع استقلال هستند و امروز مقام معظم رهبری با قدرت در مقابل جنود شیطان ایستاده اند، افزود: برخی بیان می کنند پاسپورت ما ارزش ندارد، این افراد بدانند، دل ملت های عالم به عشق ایران می تپد، این مهم معجره مردم است؛ دولت های دیگر با کمترین هجوم از هم می پاشند، اما ما با وجود همه مشکلات اعم از جنگ هشت ساله و تحریم ها ایستاده ایم.

برپایه این گزارش، در پایان این جلسه تولیدات کارگروه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha