شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس، در جلسه مدیریت حوزه استان با آیت الله اعرافی، گفت: استان فارس دارای ۵۳ واحد آموزشی است که از این تعداد ۴۳ مدرسه بلند مدت، ۶ مدرسه سفیران هدایت و همچنین سه رشته تخصصی و یک شعبه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والسلمین احمد عابدی صبح روز جمعه 12 بهمن 97 در جلسه مدیریت حوزه علمیه استان فارس که با حضور آیت الله اعرافی که در مصلای نماز جمعه قدیم برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تبریک دهه مبارکه فجر، اظهار داشت: استان فارس دارای 53 واحد آموزشی است که از این تعداد 43 مدرسه بلند مدت، 6 مدرسه سفیران هدایت و همچنین سه رشته تخصصی و یک شعبه وجود دارد.

وی با بیان اینکه 43 مدرسه علمیه بلند مدت در استان فارس وجود دارد، افزود: 21 مدرسه دارای سطح یک، 11 مدرسه سطح دو  و 15 مدرسه  مجموعه سطح دو و سه را دارا است.مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به اینکه یکی از مدارس سفیران هدایت در شیراز و مابقی آنان در شهرستان ها هستند، تصریح کرد: مرکز تخصصی امام حسین(ع) دارای رشته های قضا و مشاوره و مرکز تخصصی امام خمینی(ره) در موضوع کلام و سومین شعبه در قائمیه فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی ادامه داد: طلاب فعال آموزشی در فارس 3 هزار و 622 نفر هستند که از این تعداد ۳ هزار و 350 طلبه بلند مدت و 272 طلبه سفیران هدایت هستند.

وی به مدارس علمیه از نظر تعداد طلاب اشاره و خاطرنشان کرد: از تعداد 49 مدرسه در سطح استان 16 مدرسه در شیراز و مابقی در شهرستان ها وجود دارند که بزرگترین آنان از نظر وجود طلاب آموزشی مدرسه علمیه نخبگان است و همچنین مدارس علمیه لارستان، مرودشت و جهرم از نظر تعداد در رشته های بعدی قرار دارند.

 مدیر حوزه علمیه فارس تاکید کرد: در مرکز تخصصی امام حسین(ع) رشته تخصصی حقوق مشاوره و روانشناسی اسلامی تدریس می شود.

وی ابراز کرد: اجرای رشته های تخصصی در شهرستان جهرم سطح سه کلام در جریان است و شهرستان های فسا برای سطح دو رشته تخصصی کلام و شهرستان مرودشت برای سطح سه تقاضا دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی به موضوع آمار کادر مدارس اشاره و تصریح کرد: در مجموع 258 نفر  کادر در مدارس استان وجود دارند که از این تعداد 28 نفر خادم مابقی در پست های مختلف مشغول اند، دغدغه ما این است که برخی از این افراد بدون حقوق فعالیت می کنند، 226 استاد در استان وجود دارد، 149 نفر در سطح دو و 37 نفر در سطح سه فعالیت می کنند.

وی به موضوع دروس خارج در سطح استان اشاره و بیان کرد: دو درس خارج رسمی آیت الله دستغیب در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، آیت الله موسوی نژاد در مرودشت که دو درس فقه مکاسب محرمه و اصول را تدریس می کنند و دروس خارج غیر رسمی توسط حجج الاسلام والمسلمین دژکام، کلانتری، موحد، حدائق و  کاظمی بیدک تدریس می شود.

مدیر حوزه علمیه فارس حوزه های غیر تحت پوشش را معضلی برای استان دانست و خاطرنشان کرد: مدارس غیر تحت پوشش هشت مدرسه هستند، مرکز مدیریت فارس هرگونه خدماتی به این مدارس ارائه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha