سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری، حضور شکوهمند مردم انقلابی را در راهپیمایی شکوهمند ۲۲بهمن را گامی محکم در زمینه ناامید کردن دوباره دشمنان در طراحی های خود نسبت به ایران دانست.

به گزارش  خبرنگارخبرگزاری حوزه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روز12 بهمن ماه گفت: از 12 تا 22 بهمن دهه فجر انقلاب اسلامی است؛ 12 بهمن روز بازگشت افتخارآفرین امام راحل به کشور اسلامی است؛ در این روز هم رهبر انقلاب بر طاغوتیان پیروز شدند و امام قهرمانانه به ایران بازگشت؛ این روز روز بازگشت رهبری با اخلاص و مردمی به ایران اسلامی است.

امام جمعه قم افزود: امام راحل علاوه بر نقش مهم هدایت گری و جلب توده میلیونی به میدان مبارزه، پایه گذاری اندیشه حکومت اسلامی را انجام دادند؛ ایشان اندیشه حکومت اسلامی را در اذهان نهادینه کردند.

وی تصریح کرد: این نظر در مقابل دو مکتب بلوک شرق و غرب که با دین میانه ای نداشتند، امام راحل از اسلام و دین سخن به میان آورد؛ این اندیشه اسلامی بر دو عنصر دین و انسانیت و اعتلای آن در سایه مکتب تکیه می کرد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: در ایام الله دهه فجر باید چند مساله را مورد توجه قرار دهیم؛ اولا باید گذشته کشور و برای مردم تشریح و تبیین شود؛ امروزه عده ای پیدا شده اند که می خواهند رژیم پهلوی را به صورت بزک کرده به جوانان ارایه دهند؛ آن هم به نسلی که اصلا انقلاب را ندیده است با تکریم و تجلیل از رضاشاه مواجه می شود.

وی گفت: متولیان کشور باید گذشته انقلاب را برای جوانان بیان کنند که کشور و ملت و دین ما در چه وضعیتی بود؛ همچنین باید دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را نیز باید برای مردم تبیین کنیم؛ نکته دیگر آن است که این بحث بیان شود که هنوز به ساحل نرسیده ایم و در آغاز راه هستیم و در نتیجه سختی های کار را باید گوشزد کنیم؛ دشمن از جنگ سخت و روانی وتحریم و ترور و کودتا علیه ما استفاده کرد ولی در هر زمان باید به هوش باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهارکرد: توام کردن معنویت با سیاست از مهمترین خدمات امام راحل به انقلاب و کشور بود؛ مردم ما از سیاست به خاطر دروغ پردازی ها رویگردان بودند ولی یک مرجع تقلید در اوج عرفان و خدا شناسی اندیشه سیاسی حکومت اسلامی را طراحی کرد؛ یعنی معنویت در کنار سیاست قرار گرفت.

وی افزود: امام راحل وظیفه خود را عمل به تکلیف می دید؛ امام ما دچار ترس و تردید نمی شد و هیچ وقت از ادامه راه مایوس و خسته نمی شد؛ امام ما هیچ وقت از شکست و مرگ نمی ترسید؛ این ویژگی ها باعث شد که ایشان با قامتی استوار حرکت ملت بزرگ ایران را مدیریت کند.

استاد حوزه علمیه قم اظهارکرد: خلوص و خداشناسی و خداباوری امام راحل پشتوانه انقلاب اسلامی است؛ در 15 خرداد شاید انقلابیون به ظاهر شکست خوردند ولی هیچگاه ایشان مایوس نشد زیرا در قامت مردان خدا، تکلیف محوری مهم است نه شکست و پیروزی ظاهری.

وی گفت: این استقلال کشور از ارمغان های مهم انقلاب ما است؛ این کشور در دست بیگانگان دست به دست می شد؛ روس ها و انگلیسی ها در این کشور قرارداد می بستند و شاه ما را تعیین می کردند و بعدهم مساله کودتا پیش آمد و شاه به ایران بازگشت؛ پس از بازگشت آمریکایی ها عهده دار کشور شدند؛ به همین دلیل آزادی و استقلال شعار این ملت شد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: مادر محمد رضا در خاطرات خود در خصوص تاخت و تاز آمریکایی ها در ایران می نویسد که یک روز، محمد رضا که خیلی ناراحت بود گفت که مرده شور این سلطنت را ببرند که من که شاه این کشور هستم بدون اطلاع من آمریکایی ها هواپیماهای نظامی ما را به ویتنام برده اند و روح من هم خبر ندارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: آمریکایی ها بودند که ترجیح می دادند چه سلاحی را بخریم و ما هیچ اراده ای بر خرید خود از آنها نیز نداشتیم؛ آنها هرچه می خواستند در این مسیر از ما می گرفتند.

وی افزود: در گذشته صندوق های رای را می شمردند ولی در نهایت خود آنها تصمیم می گرفتند که چه کسی از صندوق ها بیرون بیاید؛ ممکن است که در کارکردها نتوانستیم در تراز مطلوب جمهوری اسلامی گام برداریم ولی تردید و تغییری در جهت گیری های جمهوری اسلامی حاصل نشد؛ جهت گیری ما محرومیت زدایی و مبارزه با ظلم بود و امروز نیز به همین خاطر با ما شمنی می کنند.

نائب رئیس جامعه مدرسین گفت: ببینید که چه بر سر ونزوئلا در می آورند؛ کسی که جاسوس آنها بود امروز به عنوان رئیس جمهور مطرح می شود؛ یعنی کسی که مردم به او رای داده اند از سوی آمریکایی ها و اروپایی ها نامشروع خوانده می شود؛ ما با روح استکباری و ظلم و جنایت های اینگونه مخالف هستیم.

وی اظهارکرد: دستاورد استقلال و مردم سالاری و حق انتخاب برای جامعه درکنار رشد علمی و فناوری و رشد سواد در کشور، باید برای مردم و نسل جوان توزیع شود.

آیت الله حسینی بوشهری با محکومیت سران بحرین در محکومیت دبیرکل جمعیت وفاق بیان کرد: این گروه هم از همه مزدوران آمریکایی هستند که شیخ علی سلمان را به حبس ابد محکوم کردند.

وی تصریح کرد: امروز یک راهپیمایی کاملا استثنایی است؛ زیرا دشمن محاسباتی نسبت به انقلاب و نظام ما داشت که به فضل خداوند تمام این محاسبات غلط از آب درآمد؛ آنها برای ما خواب های آشفته دیده بودند؛ مزدوان آنها می خواستند اجازه ندهند که به چهل سالگی انقلابی برسیم ولی خداوند در قرآن مساله دیگری مطرح می کند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: قطعا راهپیمایی 22 بهمن شکوهمند تر از سالهای قبل برگزار می شود؛ زیرا خاری در چشم دشمنان و مایه چشم روشنی دوست داران انقلاب اسلامی خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول گفت: هر کار و سیاستگذاری و برنامه عملی در خلاف عدالت اجتماعی در جامعه انجام شود، از مصادیق منکر است.

وی افزود: عدالت اجتماعی دارای ابعاد مختلفی است که هرکدام از آنها دارای شاخص هایی است که در هفته های گذشته به مواردی از آن اشاره کرده ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از ابعاد عدالت اجتماعی، پرهیز از افراط و تفریط است؛ مدیر جامعه باید از کاری که از آن افراط باشد بپرهیزد؛ امام علی(ع) تاکیدات فراوانی در این زمینه دارند.

وی گفت: امام علی(ع) به امام حسن(ع) فرمودند که مبادا در مسیر عبادت و زندگی دچار افراط شوید، زیرا باید روشی انتخاب کن که در حد توان و طاقت تو باشد و همیشه بتوانید آن را انجام دهید.

امام جمعه قم اظهارکرد: امام علی(ع) حتی  به والی فارس نیز تاکید می کنند که حق ندارید با غیر مسلمانان نیز به غیرعدالت و میانه روی رفتار کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha