شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن در ساری

حوزه/ مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه علمیه شمال کشور ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مازندران، هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه علمیه شمال کشور 11 و 12 بهمن ماه در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، گفت: مرحله مقدمات هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه های علمیه از روز گذشته با حضور طلاب حوزه های علمیه مازندران، گیلان، گلستان و مدیریت بابل در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در ساری برگزار شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن در بخش‌های قرائت تحقیق و ترتیل، خطابه، حفظ موضوعی آیات و روایات و معارف نهج البلاغه برگزار شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلابی که امتیازهای لازم را از سوی داوران این دوره از مسابقات کسب کردند به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد، افزود: مراحل نیمه نهایی و نهایی این دوره از مسابقات اسفند ماه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مسابقات قرآنی فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادهای قرآنی در حوزه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت های بسیار خوبی در سطح مدارس علمیه وجود دارند که با برگزاری چنین مسابقاتی می توان آنها را شناسایی و به صورت تخصصی مباحث قرآنی را به آنها آموزش داد.

وی با اشاره به این که توجه به حفظ قرآن در حوزه علمیه مازندران به صورت تخصصی دنبال می شود، تصریح کرد: مازندران از جمله استان هایی است که در تربیت و پرورش طلاب حافظ جزء و کل قرآن در کشور پیشگام است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha