پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام همتیان معاون تهذیب حوزه استان قم

حوزه/ قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: یکی از شاخصه بسیار مهم انقلاب اسلامی ایران ، اخلاقی و فرهنگی بودن آن بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دارای شاخصه ها و ویژگی های مهمی بوده است که آن را با سایر انقلاب ها در دنیا متمایز کرده است.

وی افزود: بی شک یکی از همین شاخصه ها، فرهنگی و اخلاقی بودن انقلاب اسلامی ایران است چه آن که نهضت امام راحل بیش از هر چیز متاثر از قرآن و عترت بوده و ما هم باید دستاوردها و پیام های دینی و اخلاقی و فرهنگی انقلاب را بیش از سایر پیام ها و دستاوردها مورد توجه قرار دهیم.

این استاد اخلاق حوزه تاکید کرد: همان طور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: "انما بعثت لاتم مکارم الاخلاق"، امام خمینی(ره) نیز در پایه گذاری این انقلاب از همان ابتدا بر مساله اخلاق و مکارم اخلاقی تاکید داشتند.

وی همچنین گفت: از این منظر انقلاب اسلامی ، بیش از هر چیز دیگری یک انقلاب اخلاقی و ارزشی است و هدف نیز این بوده که با تاکید بر اخلاق نبوی و علوی، به جایی برسیم که آن اخلاق زشت و عادات ناپسند طاغوتی و شاهنشاهی از بین ببرد و فضایل انسانی جای رذایل را بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای فرهنگی و اخلاقی انقلاب اسلامی برای نسل جدید بیان داشت: ما باید بتوانیم نهضت امام راحل که با جان فشانی و ریختن خون هزاران شهید به دست آمده را با همین نگاه و رویکرد اخلاق مدارانه و معنویت گرایانه ادامه دهیم و در حراست از ارزش ها و آرمان های آن بکوشیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha