شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوی با فضیلت

حوزه / مدیر مدرسه حضرت نرجس(س) مشهد از برگزاری کنگره بانوان بافضیلت هم عصر استادطاهایی(ره) با محوریت سیره" شهیده بنت الهدی صدر" با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی عراقی، روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه در این موسسه علمی حوزوی خبر داد.

منور شایسته خوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون برگزاری کنگره بانوان با فضیلت هم عصر خانم طاهایی با محوریت سیره شهیده بنت الهدی صدر، گفت: فراخوان مقاله در سه موضوع شیعه شناسی، زن و خانواده و شهیده بنت الهدی صدر اعلام شد.

وی ادامه داد: در فراخوان دو موضوع اول در بهمن سال96 توزیع شد و در پی تصویب موضوع کنگره، اولین کارگاه شیعه شناسی 25 اردیبهشت ماه برگزار گردید و پژوهشکده موسسه علمی-تحقیقی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) پیشنهاد بررسی سیره علمی و عملی شهیده بنت الهدی صدر در کنگره 97 را تصویب کرد.

شایسته خوی افزود: این مدرسه برای اولین بار در بین مدارس علمیه خواهران در کشور موفق به اخذ درجه ISC در کنگره و فراخوان خود گردید و با درج این مجوز بر پوسترها فراخوان موضوع سوم توزیع شد.

وی اظهار داشت: در ادامه دعوت نامه های رسمی برای مسئولین حوزه های علمیه بیروت و عراق(عتبه عباسیه) جهت معرفی شخصیت های آشنا با شهیده بنت الهدی صدر در دستور کار کمیته اجرایی کنگره قرار گرفت و رایزنی های هیئت علمی پژوهشکده جهت همفکری در برگزاری کنگره و تحقیق در زوایای گوناگون شخصیت ایشان در خرداد ماه انجام شد.

مدیر موسسه علمی پژوهشی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) در ادامه به مقالات ارسالی به این کنگره اشاره کرد و افزود: تعداد کل مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره 169 مقاله می باشد که از این میان 141 مقاله دربخش ایرانی و 28 مقاله در بخش بین الملل دریافت گردیده؛ 37 مقاله با موضوع شیعه شناسی، 77مقاله با موضوع زن و خانواده و 32مقاله با موضوع شهیده بنت الهدی صدرمی باشد و بقیه مقالات در محورهای دیگر مرتبط است که مقالات دریافتی در سه نوبت مورد ارزیابی قرار گرفته و به مقالات پذیرفته شده گواهیISC  اعطا می گردد.

وی به برنامه های  این همایش اشاره کرد و گفت: 17بهمن در محل مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)، دو کمیسیون علمی با موضوعات "زن و خانواده" و "شهیده بنت الهدی صدر و شیعه شناسی" برگزار می شود و چند شخصیت حوزوی و دانشگاهی عراقی که با خانم بنت الهدی صدر مرتبط هستند حضور دارند.

مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد  اظهار کرد: در میزگرد علمی روز کنگره خانم ام احمد شاهرودی از شاگردان خانم بنت الهدی صدر و پروفسور طوبی کرمانی و نیز خانم دکتر روح افزا سخنرانی خواهند کرد.

شایسته خوی از رونمایی پنج کتاب حوزوی در موضوعات مختلف در این کنگره اشاره کرد و افزود:  "فاطمه(س)  و خانواده" و "سیری درآیات انسان شناسی"، "آشنایی با مفاهیم پژوهشی"، "مقایسه ازدواج در اسلام و ایران امروز"و "موانع رشد فضایل اخلاقی از منظر نهج البلاغه" می باشد که توسط انتشارات نامه نرجس(س) وابسته به موسسه علمی تحقیقی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) منتشر شده است و سه کتاب دیگر با عناوین "راز نبوت" ، "القاب حضرت مهدی(عج)" و"The leader of the woman of the world lady Fatima Zahra (سرور زنان عالمین فاطمه زهرا(س)) " نیز که از تالیفات طلاب مدرسه علمیه نرجس(س) می باشد، رونمایی خواهد شد.

وی افزود: نمایشگاه  علمی پژوهشی  با موضوعات چهل سالگی انقلاب اسلامی، خانم طاهایی و بنت الهدی صدر و فروشگاه کتاب از تولیدات مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) و کتاب های رهبر معظم انقلاب در حاشیه این کنگره برپا می شود .

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha