سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بازدید

حوزه/ پرفسور ادواردو لوپز گارسیا، استاد کامل دانشکده الهیات پاپی سومه سنت آنسلمو رم وابسطه به واتیکان و پرفسور یار تولومه پیرونه دکترای زبانها و تمدنهای شرقی، استاد کامل زبان و ادبیات عربی در دانشکده مطالعات اسلامی عربی دانشگاه ناپل از نمايشگاه دستاوردهای تحولی حوزه علمیه خراسان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، پروفسوربارتولومه پیرونه، دکترای زبان و تمدن های شرقی و استاد کامل زبان و ادبیات عربی در دانشکده مطالعات اسلامی عربی دانشگاه ناپل به همراه پروفسور ادواردو لوپز گارسیا، استاد کامل دانشکده الهیات پاپی صومعه سنت آنسلمو رم وابسته به واتیکان، از نمایشگاه دستاوردهای تحولی حوزه علمیه خراسان بازدید کردند.

پروفسوربارتولومه پیرونه، دکترای زبان و تمدن های شرقی و استاد کامل زبان و ادبیات عربی در دانشکده مطالعات اسلامی عربی دانشگاه ناپل در این بازدید با بیان این که مجموعه فعالیت ها را در این نمایشگاه بسیار عالی ارزیابی می کنم، گفت: مجموعه دستاورد های این حوزه در فضای نمایشگاه انتظارات من را برآورده کرد که دارای حوزه علمیه قوی و خوبی هستید.

وی با بیان این که هدف اصلی و شاخص حوزه علمیه قوی آن است که در سطح والایی برای طلاب و دانشجویان خود تعلیم و تربیت داشته باشد، به فضای نمایشگاهی این حوزه اشاره و ابراز کرد: در این فضای کوچک می توان گستره زیادی از دانش را دید و جالب آن است که در موضوعات مختلف از رشته های فقه، اصول، منطق و ادبیات آثار مختلفی به چشم می خورد.

 استاد کامل زبان و ادبیات عربی در دانشکده مطالعات اسلامی عربی دانشگاه ناپل با بیان این که همه این ها به من این اطمینان را می دهد که شما در این راه مجاهدت دارید، خاطر نشان کرد: ما اصولا دارای دو اصل مصداقی کتاب و تفسیر هستیم که مصداق از کتاب همان حوزه های ناطق و تفاسیر نیز اذهان و ذهن طلاب علوم دینی می باشد.

حوزه خراسان در سطح جهانی کار می کند

در ادامه پروفسور ادواردو لوپز گارسیا، استاد کامل دانشکده الهیات پاپی صومعه سنت آنسلمو رم وابسته به واتیکان، با اشاره به فضای نمایشگاهی دستاوردهای تحولی حوزه علمیه خراسان گفت: این فضا برای من جالب بود که در آن حالت انقلابی دیدم.

وی با بیان این که عمده مسائلی که در این حوزه بدان پرداخته می شود، ما نیز در حوزه پاپ برای آن برنامه ریزی داریم که البته در این مسیر حوزه علمیه خراسان از وسائل بروز استفاده کرده است، تصریح کرد: این کارهایی که امروز حوزه علمیه خراسان دنبال می کند، ما نیز بخشی از آن را در کشورهای خودمان در حوزه های علمیه دنبال می کنیم.

استاد کامل زبان و ادبیات عربی در دانشکده مطالعات اسلامی عربی دانشگاه ناپل با اشاره به دو بخش آموزش و پژوهش بیان کرد: آنچه شواهد نشان می دهد بیانگر آن است که به بخش پژوهش اینجا به طور ویژه بها داده می شود که قطعا همین بخش پژوهش نیز محرک رشد و تولید علمی در کنار حوزه آموزش خواهد بود.

پروفسور ادواردو لوپز گارسیا ادامه داد: شما در حوزه علمیه خراسان در جامعه مدرن امروزی با مشکلات اجتماعی نیز برخورد دارید که بی تفاوت نیستید و ضمن برخورد با این مشکلات تلاش دارید آنها را با ارائه راهکارهای مولد مرتفع کنید.

وی با بیان این که این نکته برای من جالب بود که شما برای دست پیدا کردن به مخاطب در این حوزه علمیه، محدوده خاصی را تعیین نکردید و در سطح جهانی کار می کنید، اظهار کرد: استفاده از وسایل امروز برای دستیابی به اهدافتان برای مخاطبین گسترده در دنیا ویژگی ممتازی است طوری که در بازدید، ضمن برخورد به کتاب ترجمه خواندنی قرآن برای نوجوانان و جوانان به صراحت دریافتم در این حوزه اهتمامی ویژه به مخاطبان در گروه های سنی مختلف وجود دارد.

شایان ذکر است؛ پروفسوربارتولومه پیرونه، استاد کامل زبان و ادبیات عربی دانشکده مطالعات اسلامی عربی دانشگاه ناپل به همراه پروفسور ادواردو لوپز گارسیا، استاد کامل دانشکده الهیات پاپی صومعه سنت آنسلمو رم وابسته به واتیکان، ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای تحولی این حوزه، در نشست گفتگوی ادیان با طلاب دروس خارج این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha