پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با اعضای شورای حوزه علمیه استان فارس

حوزه/ آیت الله اعرافی با تاکید بر این که حوزه های علمیه استان ها از جهت مالی خود اتکا باشند، گفت: امسال مشکلات مالی حاد و بی سابقه ای وجود دارد و باید حوزه به سمت ایجاد منابع پایدار حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر روز جمعه در نشستی با اعضای شورای حوزه علمیه استان فارس که در سالن جلسات مدیریت حوزه استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان فارس ظرفیت های بسیار مطلوبی دارد، همه باید همت کنند تا این حوزه پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه باید به نقطه ای برسیم که حوزه نیاز های جامعه را پاسخ دهد، افزود: به همین دلیل 20 الی 30 محور اقدام و فعالیت در استان ها دنبال می شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه استان ها باید از جهت مالی خود اتکا باشند، تصریح کرد: امسال مشکلات حاد و بی سابقه مالی وجود دارد و باید حوزه به سمت ایجاد منابع پایدار حرکت کند.

آیت الله اعرافی در ادامه به توسعه رشته های تخصصی در کشور اشاره کرد و عمق بخشی به فعالیت رشته های موجود استان در عرصه تفسیر، حقوق، کلام و قضا اسلامی ایجاد شعبه سایر رشته های مورد نیاز از جمله مدیریت را مورد تاکید قرار داد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: درختواره رشته ها در شورای گسترش حوزه های علمیه به سرانجام رسیده و به استان توصیه می شود تا با ملاحظه آمایش و نیاز های منطقه شعب رشته جدید تاسیس شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور بر ضرورت تربیت نیروی انسانی برای آموزش پرورش تاکید کرد و گفت: معاونت های ذی‌ربط هماهنگی های لازم را انجام و مقدمات اجرایی دوره تربیت نیروی انسانی در استان برای آموزش و پرورش فراهم آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha