شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان بیجار

حوزه/ جلسه طلاب و فضلای بیجاری مقیم قم با حضور حجت الاسلام الهی، رئیس شعبه ۵۲ دیوان عالی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حاتمی نیا،در جلسه طلاب و فضلای بیجاری مقیم قم در سخنانی با تسلیت ایام عزاداری حضرت زهرا(س) و با تبریک آغاز دهه فجر  و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، اظهارداشت: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ با رهبری مرجعی عالیقدر حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و به خواست ملت غیور و ولایی ایران اسلامی به پیروزی رسید و امروز بعد از  ۴۰سال به درخت تناوری تبدیل شده است.

این قاضی دیوان عالی کشور، با اشاره به وظایف مبلغان در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: وظیفه همه ما این است که خدماتی که انقلاب در طول این چهل سال داشته را برای مردم تبیین کنیم، چرا که دشمن امروز از وضعیت بد معیشتی که برای قشر آسیب پذیر جامعه پیش آمده  سوء استفاده کرده و علیه نظام تبلیغات به راه انداخته و حتی آن را با رژیم فاسد و پلید پهلوی مقایسه می کند، بنابراین این نوع اقدامات از سوی دشمن، وظیفه ما روحانیت را در قبال حفظ انقلاب و تبیین دستاوردهای آن دوچندان کرده است.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام علویان از فعالان تبلیغی بیجار اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی به نکات مهم و اساسی اشاره داشتند که از جمله آن، ارتباط مستمر مبلغان با مخاطبان پس از پایان تبلیغ بوده است.

وی ابراز داشت: ایشان به حلقه مهم در اثر و بازخورد تبلیغ اشاره کردند و فرمودند صرف رفت و آمد مبلغان و گروه های تبلیغی به شهرها و روستاها و تأکید بر خوش بیان بودن آنان کافی نیست؛ مبلغان باید به گونه ای آموزش داده شوند که بتوانند پس از پایان دوره تبلیغ نیز ارتباط و تبادل فکری با جوانان مستعد استمرار ببخشند و در ظرف چند سال خود این جوانانی که ما با آنان ارتباط داشتیم، جمعی از همین جوانان مستعد خودشان مبلغ دین در منطقه شوند.

این فعال تبلیغی خاطرنشان ساخت: امید است ما طلاب و فضلا به پیام و دستور مقام معظم رهبری لبیک گفته و در این مسیر قدم بردایم.

حجت الاسلام علویان در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: در ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از سال گذشته برنامه ای با محوریت طلاب و روحانیون آغاز شد که خود ما بانی برنامه بوده و مراسمی را در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) داشته باشیم.

وی ادامه داد: مقدمات کار برای برنامه امسال نیز آماده شده و از عزیزانی که در منطقه حضور دارند، خواستاریم در برنامه مسجد فاطمیه حضور داشته و همکاری نمایند.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین الهی نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: در مدینه قحطی آمد و فاطمه زهرا (س) برای پدر بزرگوار خود دو عدد نان و تکه گوشتی هدیه فرستاد؛ نبی مکرم اسلام(ص) تعجب کرد و فرمود تا زمانی که همه گرسته هستند، چرا نزد دختر من چنین نان و گوشتی وجود دارد؟ ایشان غذا را نخوردند و وارد خانه حضرت شدند و سوال کردند این غذا از کجا نزد تو آمده است: حضرت زهرا(س) فرمود: این غذا از ناحیه خداوند متعال است و حضرت حق رزق بدون حساب می دهد.

وی ابراز داشت: در همین منزلی که خدای متعال رزق می دهد، گاهی پیش می آمد که غذایی وجود نداشت؛ اما حضرت زهرا(س) هیچ زمان از حضرت علی علیه السلام درخواست غذا نداشت؛ چراکه رسول گرامی اسلام(ص) به ایشان سفارش کرده بودند که هیچ گاه درخواستی از حضرت علی(ع) نداشته باش.

 

حجت الاسلام سید موسی محمودی، نماینده طلاب بیجار نیز در این جلسه گفت: زائرسرایی در مشهد مقدس از طرف حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی آماده همکاری با طلاب و فضلاست و شما عزیزان می توانید با پرداخت هزینه کمتر در این زائرسرا حضور پیدا نمایید؛ همچنین مبلغین نیز می توانند افراد را به صورت کاروانی در این مکان مستقر نمایند.

وی اظهار داشت: پرداخت وام ضروری نیز در برنامه های نمایندگان طلاب بیجار بوده و عزیزانی که به صورت ضروری نیاز به وام دو میلیون تومانی دارند، می توانند مراجعه نمایند.

نماینده طلاب بیجار ابراز داشت: یقینا فضلا و مبلغین در ایام فاطمیه و 22 بهمن در منطقه بیجار حضور پیدا خواهند کرد و درخواست ما از این عزیزان، ایجاد اتحاد بیشتر و همچنین بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های تبلیغی خود می باشد.

 

برگزاری مراسم زیارت عاشورا و روضه خوانی شهادت حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه های این جلسه بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha