جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان شیکاگو در نامه هایی به همسایه ها پیشنهاد کمک دادند

حوزه/ یک خانواده مسلمان ۵ نفره در شیکاگو کمپین همسایگی راه اندازی کرده و با فرستادن نامه های دست نویس به همسایگان و هم محله ای ها، به آنان در فصل سرما پیشنهاد کمک رسانی داده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از aboutislam، مسلمانان در شیکاگوی آمریکا، با فرستادن نامه های دست نویس و دوستانه  به همسایگان شان و مردم محله، به آن ها برای برف روبی و برطرف کردن دیگر نیازها پیشنهاد کمک دادند.

نامه ها توسط سبیل احمد و همسرش اسما ناهید نوشته شده اند. در این نامه ها آمده است: سرما به زیر صفر رسیده و همسایگان در این شرایط باید کمک کار همدیگر باشند.

اعضای این خانواده مسلمان پنج نفره نسخه هایی از این نامه را به 40 خانواده در همسایگی شان فرستاده و به آن ها برای مواردی چون گرفتن مواد غذایی از سوپرمارکت ها؛ دارو از داروخانه و یا برف پارو کردن پیشنهاد کمک داده اند.

احمد گفت: این یک ابتکار همسایگی بود و ما امیدوار بودیم به این شیوه رابطه نزدیک تر و بهتری با همسایگان مان در جامعه داشته باشیم.

وی افزود: کمک به همسایگان بخش بزرگی از دین محسوب می شود. البته ترس از اسلام و مسلمانان وجود دارد و ما نمی خواهیم مردم اسلام و دیگر ادیان را براساس اخباری که در رسانه ها می بینند مورد قضاوت قرار دهند. ما به عنوان انسان هایی که شهروند این کشور هستیم و هر کدام اعتقادات دینی مخصوص خودمان داشته ایم، شباهت هایی زیادی داریم.

همسایگان آن ها از این ابتکار استقبال کردند. مورین هارتنت یکی از همسایگان گفت: این شیوه ای قدیمی و فوق العاده است! من اینجا بزرگ شده ام و محله ما به گونه ای بود که به همه خوش آمد می گفتیم. این نامه ها باعث شد احساس کنم دوباره به آن دوران برگردم و اینکه مردم هنوز به این شیوه زندگی می کنند.

وی افزود: اینکه بدانیم مردم اطراف ما هوای ما را دارند و اهمیت می دهند بسیار مهم است.

الکساندر اسلاگ از محله دیگر شیکاگو با شنیدن خبر این نامه ها در محل کارش گفت: کار بسیار جالبی بوده که در این خانواده مسلمان انجام داده اند. در زمانه کنونی ایجاد حس اجتماعی دشوار هستند. بسیاری از مردم فقط در حباب خانواده خودشان زندگی می کنند و اهمیتی به یکدیگر نمی دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha