جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انقلاب اسلامی ایران

حوزه/ حجت الاسلام عقیقی گفت: بالاترین ویژگی انقلاب های تمدن ساز دارا بودن روحیه جهاد، ایثارجان و شهادت در بین آحاد ملت است و این موارد است که یک ملت رامتمایز می سازد و چنین ملتی است که برای برافراشته ماندن پرچم کشور و اعتلای اهداف مقدس خود خون می دهد.

حجت الاسلام محمد عقیقی به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک فرصت تاریخی برای اسلام و مکتب تشیع به شمار می رود و باید گفتمان انقلابی را به عنوان یک گفتمان تمدن ساز در بین نسل ها و جوامع دیگر توسعه داد، اظهار کرد: تمامی انقلاب های تمدن ساز دارای مشخصات و ویژگی هایی هستند که نشان ازپویائی، بالندگی وچشم اندازی روشن درآینده ای مستدام دارند.

وی افزود: وجود رهبری که ملت تمام قد مطیع او می باشند، هم چنین ایستادگی در مقابل همه ناملایمات به اعتبار آیه شریفه(فاستقم کماامرت) و آمادگی دفاعی درمقابل هرگونه تهدید ظالمانه بر اساس آیه شریفه(واعدوالهم مستطعتم من قوه) بخشی از این ویژگی های انقلاب های تمدن ساز به شمار می رود.

مسئول جامعه اسلامی ناصحین خوانسار با بیان اینکه بالاترین ویژگی انقلاب های تمدن ساز دارا بودن روحیه جهاد، ایثارجان و شهادت در بین آحاد ملت است گفت: این موارد است که یک ملت رامتمایز می سازد و چنین ملتی است که برای برافراشته ماندن پرچم کشور و اعتلای اهداف مقدس خود خون می دهد تا استعمار نشود و ناموس آن به تاراج نرود و همیشه سربلند بوده و نه ظلم می کند و نه زیربار ظلم می رود.

وی اضافه کرد: چنین ملتی تنها به گفتمان اکتفا نمی کند، بلکه کردار و رفتار این ملت است که تمدن ساز و شگفتی سازمی شود تا بتوان آن را صادر نمود.

حجت الاسلام عقیقی با تاکید بر این که عملکرد مسئولان چنین نظامی سرنوشت سازمی باشد تصریح کرد: چنین عملکردی موجب می شود تا ره صدساله را یک روزه بپیمایند و در عوض بیچاره ملتی که فاقد این مزیت باشد و در همین نقطه است که فرصت ها هم چون ابربهاری می گذرند و آیندگان را با یک علامت سؤال به قضاوت می نشانند.

وی خاطر نشان کرد: بدی در عمل، بدبینی می آورد و تمام پل های پشت سر انسان راخراب می کند و امیدها را ناامید خواهد کرد و در نتیجه تمدن ها را ویران می سازد، پس بیائیم بر اساس فرمایش امیرالمؤمنین(ع) که فرموده اند: " گذشته ها گذشته، آینده کجاست؛ فرصت اکنون را غنیمت بشمارید".

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha