جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 فرماندار جمهوری خواه ماساچوست از مسجد بازدید کرد

حوزه/ فرماندار جمهوری خواه ماساچوست که برای نخستین بار از یک مسجد بازدید می کرد، ملاقات با مسلمانان را «افتخار آمیز» توصیف کرده و اعلام کرد که شباهت ها میان ادیان مختلف بیشتر از اختلافات شان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از bostonherald، فرماندار ایالت ماساچوست در آمریکا نخستین فرماندار جمهوری خواه آمریکایی است که روز جمعه این هفته از یکی از مساجد ایالت بازدید کرد.

چارلی بیکر، فرماندار جمهوری خواه ماساچوست بازدید از مسجد را یک «افتخار» توصیف کرده و به نمازگزاران گفت که وحدت میان اعضای ادیان مختلف بیشتر از اختلافات میان آنان است.

شیخ یاسر فهمی امام جماعت مرکز فرهنگی جامعه اسلامی بوستون در این مراسم سخنرانی کرد. وی در پی برگزاری مراسم نیایش در فرمانداری در ژانویه 2018 با وی آشنا شد. آن ها سپس هنگام سخنرانی برای قربانیان حمله به کنیسه پیتسبورگ همدیگر را ملاقات کردند.

بیکر که یک مسیحی پروتستان می باشد، پس از گوش دادن به سخنرانی امام جماعت، ضمن خوش آمد گویی به 1500 نمازگزار مسجد به زبان عربی «السلام علیکم» گفت.

وی ضمن حضور در مسجد افزود: شغل من فرصتی برایم ایجاد کرده که می تواند اجتماعات مختلف ماساچوست را به شیوه ای متفاوت بشناسم. شباهت های ما بسیار بیشتر از اختلافات ماست. باعث افتخار من است که فرصتی پیش آمده و توانستم دقایقی را با شما سپری کنم.

فرماندار سخنرانی امام جماعت را قدرتمند و زیبا توصیف کرده و وی را به ملاقات در دفترش دعوت کرد. امام جماعت نیز از او دعوت کرد تا در مراسم بازدید از بزرگترین مسجد نیوانگلند شرکت داشته باشد.

فرماندارد گفت: من تاکنون از ده ها مسجد و مکان عبادی بازدید کرده ام و به این نتیجه رسیدم. همه می خواهند بخشی از این اجتماع باشند. راه ها متفاوت است اما هدف یکی است و اینکه انسان بهتری باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha