شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد حوزه اذعان کرد

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس، بهترین راه تداوم انقلاب اسلامی را، پیروی از اهداف و فرامین امام خمینی(ره) و نزدیک شدن به ملت ها و جهاد با سردمداران کفر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس، نشستی را با موضوع «خطر ارتجاع در انقلاب اسلامی»، با حضور خانم عطیه نادران، ویژه اساتید، کارکنان و طلاب این مدرسه برگزار کرد.

در این مراسم خانم نادران بیان کرد: ارتجاع آفت جوامع و ملت هایی است که در بهترین حالات معنوی و الهی هستند.

وی توضیح داد: ارتجاع در معنای لغوی به معنای بازگشت است و در مفهوم سیاسی به معنای مخالفت با پیشرفت و تحول در بنیادهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی یا روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی موجود می باشد.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: میکروب ارتجاع، دشمن بزرگ هر انقلاب است که به درون جوامع انقلابی نفوذ کرده و در آن رشد می یابد و دشمن نیز با آگاهی از این حقیقت، برای مشاهده اثرات این میکروب در کالبد سالم و نیرومند نظام اسلامی به انتظار نشسته است.

نادران تاکید کرد: پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی، دشمنان همچنان در کمین این انقلاب جوان هستند، این مقوله باعث شده رهبران نهضت ها و انقلاب ها به مثابه دیده بانان تیزبین حرکت کنند و موانع پیش رو، تهدیدات، ضعف ها و آسیب ها را شناسایی کرده و مستمر برای ملت و مسئولین گوشزد نمایند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری  اشاره کرد و با بیان این که آفت همه انقلاب ها ارتجاع است؛ حرکت به سمت اشرافی گری، دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشرهای ضعیف، تکیه و اعتماد به عوامل خارجی به جای تکیه بر مردم را نمونه حرکت ارتجاعی خواند.

مبلغ حوزه بر هوشیاری بانوان طلبه و نخبگان جامعه تاکید کرد و افزود: یکی از رسالت های زنان در خانواده جلوگیری از جذب افراد خانواده و مخصوصا جوانان به سمت زندگی اشرافی و اسراف است.

نادران، ارتجاع را مولود چهار عامل دانست که متاسفانه در دوران پس از انقلاب به تدریج در صحنه سیاسی و اجتماعی ایرانی اسلامی پدید آمده است.

وی، غفلت از تغذیه فرهنگی نسل جوان با معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام، غفلت از جهاد اکبر در دوران سازندگی و مسابقه در تجمل و تشریفات توسط برخی از دست اندرکاران نظام اسلامی، سکوت عالمان دین در برابر انحرافات به دلیل ترس از تضعیف نظام و علل و عوامل دیگر اجتماعی، تشدید اختلافات فکری درونی به تحریک دشمنان خارجی و منافقان سود جوی داخلی را عوامل مهم ارتجاع معرفی کرد.

استاد حوزه خواهران، بهترین راه تداوم انقلاب اسلامی را، پیروی از اهداف و فرامین امام خمینی(ره) و نزدیک شدن به ملت ها، جهاد با سردمداران کفر و عدم اعتماد به سیستم های بین المللی، آمادگی کامل نظامی و هجوم فرهنگی به مبانی، قوانین و روش های کفر جهانی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha