جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اصغر قدیمی

حوزه/ دبیر مجمع علمای خراسان شمالی پیاده کردن اسلام ناب در جامعه و داشتن روحیه مبارزه با طاغوت را دو مؤلفه اصلی حضرت امام به‌عنوان آرمان انقلاب ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، امروز در نشستی با شماری از روحانیان استان، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، با اشاره به خدمات والای امام راحل نسبت به انقلاب و ملت ایران و سایر ملت‌های مستضعف در جهان، اظهار کرد: اندیشه مبارزه با استکبار و ظلم در جهان یادگار تفکر وسیع امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه امام به دلیل توکل بالا به خداوند از هیچ ابرقدرتی نمی‌ترسید و جلودار در مبارزه با استکبار بود، افزود: خدامحوری و خودسازی امام راحل مهم‌ترین ویژگی امام است که ایشان را نسبت به دیگران متمایز می‌کند.

حجت‌الاسلام قدیمی با تأکید بر اینکه البته باید امام را در دو بعد شخصی و اجتماعی مورد بررسی قرار داد، ادامه داد: امام خمینی(ره) شخصیتی است که می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل جوان باشد، ازاین‌رو باید مسئولان فرهنگی و نخبگان جامعه به‌ویژه روحانیان نسبت به اقدام در این زمینه توجه داشته باشند.

وی با اشاره به شخصیت معنوی امام راحل اظهار داشت: امام خمینی(ره) تمام ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی خود را بر اساس عمل به وظیفه و توجه به خداوند انجام می‌داد و این امر بسیار قابل توجه است.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به اینکه امام راحل شخصیتی مدبر و بصیر بود و به‌صورت مداوم به شرایط و نیازهای جامعه مسلمین توجه داشت، تصریح کرد: از سوی دیگر زهد و پارسایی ویژگی سلوک شخصی امام راحل بود، به‌گونه‌ای که امام خمینی(ره) در اوج بندگی و خضوع نسبت به خداوند بود و عالمی عامل به دستورات الهی و احکام شرع بود.

وی ویژگی مهم و بارز امام خمینی(ره) را ترویج مبارزه با استکبار دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد نظام سلامی و آثار متعدد علمی برجای مانده از ایشان از یادگارهایی است که از امام خمینی(ره) برای جامعه مسلمین برجای مانده است.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی در خاتمه پیاده کردن اسلام ناب در جامعه و داشتن روحیه مبارزه با طاغوت را دو مؤلفه اصلی حضرت امام به‌عنوان آرمان انقلاب معرفی کرد و افزود: اگر قرار است عده‌ای اکنون در جامعه ادعای پیروی از خط امام را داشته باشند با این دو معیار می‌توان صداقت دعوی این افراد را مورد سنجش قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha