سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار اعضای ستاد گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: انقلاب و نظام اسلامی سه نعمت عزت و هیبت و اقتدار در دنیا و فلاح در آخرت را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع اعضای ستاد گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان، به تبیین دستاوردها و خدمات انقلاب و نظام اسلامی در کشور پرداخت.

وی با اشاره به اینکه امام راحل امام عزت‌ها و کرامت و خوبی‌ها بود، افزود: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی کسی بود که پایه‌گذار شخصیت ملت ایران در این قرن شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع)، گفت: این امام همام می‌فرماید: «إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَعْطَی اَلْمُؤْمِنَ ثَلاَثَ خِصَالٍ اَلْعِزَّةَ فِی اَلدُّنْیا وَ اَلْفَلْحَ فِی اَلْآخِرَةِ وَ اَلْمَهَابَةَ فِی صُدُورِ اَلظَّالِمِینَ» و تأکید می‌کند خداوند سه خصلت به مؤمن عطا فرموده است؛ عزت در دنیا و دینش، رستگاری در آخرت و ابهت در دل‌های همه مردم.

وی با بیان اینکه از عنایت‌های ویژه خداوند به مؤمنان این است که آن‌ها را از سه عطیه و هبه برخوردار کرده، افزود: نخستین ویژگی که خداوند به امت اسلام و ایمانی عطا کرده عزت در دنیا بوده که ویژه مؤمنان است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر اساس این حدیث مؤمنان علاوه بر این‌که در دنیا عزیز هستند در آخرت هم خداوند رستگاری را برای آن‌ها در نظر گرفته و این دو ضمانت شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس عزت دنیایی و فلاح آخرتی ویژه مؤمنان راستین است، افزود: علاوه بر این سومین هدیه خداوند به مؤمنان راستین هیبت و ابهت و اقتداری است که سبب می‌شود ظالمان روزگار از امت اسلام بترسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: انسان‌های مؤمن راستین به اندازه‌ای قدرت و اقتدار روحی و ایمانی دارند که ظالمان از آن می‌ترسند و امروز هم ترس ظالمان مشهود است؛ ازاین‌رو باید گفت ایران هراسی دروغ بوده و اصل آن ایمان هراسی است.

وی با بیان اینکه سه نکته عزت، معنویت و فلاح و هیبت و اقتدار در انقلاب ملموس هستند، افزود: در دوران رژیم ستم‌شاهی، ایران محل تاخت و تاز ابر جنایتکاران بین‌المللی بود؛ به‌گونه‌ای که ملت ایران تحقیر شده بود، اما این انقلاب و امام ملت ما را به اوج عزت رساند، ازاین‌رو باید قدردان انقلاب و نظام بوده و با تمام توان برای حفاظت و حراست از آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha