چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)کنگاور با اشاره به اینکه در قرن اخیر انقلاب های مردمی زیادی در خاورمیانه و ایران صورت گرفته، گفت: انقلاب اسلامی واقعه ای عظیم که در طول تاریخ بی نظیر است.

حجت الاسلام علیرضا عطایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، با تمسک به آیه 105 سوره مبارکه نساء که می فرماید:«إِنَّا أَنزَلْنَا إِلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْکُمَ بَیْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاکَ اللَهُ وَلاَ تَکُنْ لِلْخَائِنِینَ خَصِیمًا» ما این کتاب را بحق بر تو نازل کردیم، تا به آن چه خداوند به تو آموخته، در میان مردم قضاوت کنی و از کسانی مباش که از خائنان حمایت کنی، گفت: حق حاکمیت بعد از حضرات معصومین(ع)، مختص علمای ربانی و جامع الشرائط بوده که مردم را از چنگال طاغوت نجات دهند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)کنگاور، با اشاره به اینکه هر حاکمی که به الله جل جلاله منتهی نشود طاغوت است، گفت: از زمانی که مسیر حکومتهای از امامت به خلافت منحرف گردید فساد و ناعدالتی در جوامع اسلامی رو به رشد نهاد.

وی در ادامه با بیان اینکه مشعل فروزان امامت و ولایت در هر عصر و زمانی، وظیفه هدایت بندگان خدا را بر عهده داشته، گفت: در عصر غیبت که دسترسی به امام معصوم(ع) مقدور نیست، باید ضمن برائت از طاغوت از حاکم اسلامی تبعیت نمود.

حجت الاسلام علیرضا عطایی با اشاره به اینکه تنها کسی که حاکم الهی به حساب می آید فقیه جامع الشرایط است؛ گفت: حضور رهبری شایسته مانند حضرت امام(ره) نکته ای است که انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب ها جدا می کند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)کنگاور با اشاره به اینکه در قرن اخیر انقلاب های مردمی زیادی در خاورمیانه و ایران صورت گرفته، گفت: انقلاب اسلامی واقعه ای عظیم که در طول تاریخ بی نظیر است و ریشه کن کردن طاغوت چند هزار ساله و بر پایی حکومت الهی، نشان از حقیقت انقلاب ما دارد.

حجت الاسلام علیرضا عطایی با بیان اینکه چون حکومت الهی باید با اجرای دستورات و باید ها و نباید ها در همه عرصه ها تحقق پذیرد،گفت: کارگزاران نظام اسلامی در تمامی مسائل مربوط به آحاد جامعه اسلامی و روابط بین الملل با دولت های مختلف باید حکم الهی را فهمیده و اجرا کنند.  

وی انقلاب اسلامی را اعجاز بزرگ قرن و این پیروزی بی نظیر را مرهون حضرت امام(ره) و حوزه های علمیه دانست و گفت: امروزکار حوزه های علمیه فهم دستورات دینی در تمامی عرصه ها، جواب به شبهات و ارایه راهکار گسترش فرهنگ اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)کنگاور با اشاره به اینکه نظارت بر مباحث فرهنگی در حال پیدایش و رشد در جامعه، راه اصلاح و پیشرفت و کنترل بر عهده حوزه هاست، گفت: حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی باید در عرصه های مختلف علمی در نشر و گسترش فرهنگ دینی تلاش مضاعف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha