چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نماینده ولی فقیه دراستان کردستان در نشست خبری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این که مردم کردستان با ضد نظام مقابله می کنند گفت: با حضور آمریکا و اسرائیل در منطقه کردستان عراق، اما درهمه جای کردستان ایران امنیت و آسایش وجود دارد و دلیل این مسئله ایجاد وحدت و برقرار کردن امت واحده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب راسانه که با موضوع «چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردها» که در قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت حضرت زهرای مرضیه(س) گفت: حضرت زهرا (س) خیرکثیر مداومی بود که خدا به پیامبر(ص) عنایت کرد و از جمله این خیر کثیر، اهل بیت(ع)، انقلاب ایران و شخصیتی مانند امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن اظهارداشت: در مورد انقلاب اسلامی، اعتقاد این بود با آمدن انقلاب وابستگی ها کم شد، وقتی این مقایسه ها می شود که حتی در مواردی  نسبت به رژیم گذشته در موارد مختلف 400 برابر می شود. باید گفت این نشانه تحول عظیم است که در زمان انقلاب اتفاق افتاده و حتی این بخشی از دستاوردها بود که با وقوع انقلاب اتفاق افتاده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: در کنار این اتفافات، پیروزی انقلاب برکاتی هم مانند آزادی، استقلال، و معنویت و امنیت برای جامعه اسلامی داشته که به وسیله همین جوانان و مردم ایجاد شده است. این در ارتباط با داخل کشور است.

وی با بیان این که انقلاب برکاتی  هم در خارج مرزها داشته است و مهمترین آن در هم شکستن هیمنه دوابر قدرت شرق و غرب بود،  عنوان کرد: درحال حاضر تمدن دین زدایی و کمونیستی که غرب و شرق معتقد بودند، به وسیله انقلاب در دنیا از بین رفته و تمدن دیگر بر مبنای حاکمیت اسلامی ایجاد شد و باعث عوض شدن مسیر تاریخ شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: انقلاب، باعت قدرت دادن مستضعفان جهان در برابر ظلم شد و در عین حال مباحث اومانیزم و شورای امنیت از اعتبار خودش افتاد و هم اکنون مهمترین مسئله را در فرانسه شاهد هستیم که انقلابی  علیه سرمایه داری ایجاد شده و گفته شده که این انقلاب برگرفته از انقلاب ایران است.  

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان اظهارداشت: شاهد این هستیم که انقلاب توانسته نگاه مردم جهان را تغییر دهد و بین دین و علم، مردم سالاری و حکومت میانه و رابطه برقرار کند. اینها برکات اصلی انقلاب است، در مقابل در این 40 سال با همه کارهایی که دشمنان علیه انقلاب کردند، ولی خدا را شکر هیچ کدام انقلاب را زمین نزد و انقلاب در مسیر خودش درحال حرکت است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت فرهنگی و اجتماعی منطقه کردستان افزود: کردستان از جهاتی اهمیت ویژه دارد. تنها استانی است که80 درصد مردم آن اهل سنت هستند. از نظر استراتژیکی این شهر، در کنار اقلیم کردستان و با فاصله کم به ترکیه و اروپا متصل می شود که با شرق و غرب به نوعی ارتباط دارند، این استان ارتباط مستقیم با  امنیت کشور دارد. اهل سنت این شهر شافعی هستند و به نوعی علاقه مند به اهل بیت(ع) می باشند.

وی عنوان کرد: در زمان رژیم سابق به شدت مردم این منطقه را عقب می راندند و سرکوب می کردند؛ ولی انقلاب آمده تبعیض را بردارد. برای همین نوع نگاه و روش ها عوض شد و امام راحل دستور به خدمت رسانی به مردم این منطقه را دادند. از نظر فرهنگی هم از این لحاظ که مردم کردستان، اهل سنت هستند، انقلاب و نظام آنها را قبول دارد و برای همین مردم این منطقه نیاز به امکانات و رسیدگی دارند.

مردم کردستان با ضد نظام مقابله می کنند

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: البته این در صورتی است که با نظام مخالفتی نداشته باشند. در این اواخر افردی هم تکفیری بودند و مشکلات ایجاد کردند، ولی در حال حاضر در مسائل مانند فرهنگی و اجتماعی مردم کردستان با نظام  همکاری می کنند و حتی با ضد نظام مقابله می کنند. برای همین  نظام در قبال این مردم وظیفه داشت و دارد و یکی از رسالت ها رسیدگی ویژه و محرومیت زدایی در مسائل عمرانی و برق وگاز و.. به این منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: از نظر فرهنگی تلاش بر وحدت بوده و است. این مسئله تأکید رهبرانقلاب است و ایشان فرمودند «کردها برای ما فرصت هستند چون مسلمان و ایرانی هستند» و از این لحاظ باید مورد توجه قرار می گرفتند. در همین ارتباط امکاناتی داده شد و به مسئله وحدت هم توجه ویژه شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: در حال حاضر با این شرایط سخت و حضور آمریکا و اسرائیل در منطقه کردستان عراق، اما کردستان ایران درهمه جا امنیت و آسایش وجود دارد و دلیل این مسئله ایجاد وحدت و برقرار کردن امت واحده است.

وی اظهارداشت: برای رسیدن به امت واحده انقلاب و نظام نیازمند به رسیدگی و دادن امکانات و از بین بردن مشکلات رفاهی است.

عضو خبرگان رهبری افزود: در همین رابطه یکی از فعالیت های انجام شده برگزاری کنگره با حضور مردم مذهب شافعی ها در کردستان ایران و خارج کشور بوده است. این مسائل باعث تقویت وحدت شده، ولی در کنار این مسائل، انقلاب اسلامی توانسته با راه اندازی مدرسه علمیه در کردستان برای طلاب شافعی، این جوانان در همین مدارس تربیت شوند و این خود برکت بزرگی است چون درگذشته در عربستان و سایر کشور ها تربیت می شدند و وارد کشور می شدند و خود همین مسئله پاشنه آشیل برای کشور بوده است.

وی عنوان کرد: آمدن مردم این منطقه به مشهد و قم برای زیارت و حتی برای زیارت به کربلا از دیگر برکات انقلاب است که توانسته آنها را در کنار شیعه جمع و مدیریت کند و با این نوع فعالیت ها، عملا گروه های تروریستی و تکفیری از کار افتاده است و این گروه در حال حاضر رو به مسائل تبلیغی آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: ارتباطاتی که بین مسئولین نظام و منطقه کردستان است، باعث شده بسیاری از خطرات دفع شود.

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان با اشاره به راه اندازی مرکز بزرگ اسلامی به فرمان امام راحل در سال 59 در منطقه کردستان اظهارداشت: مرکز اسلامی سال 59 راه اندازی شده و درارتباط با مجموع خدمات تربیتی است که قرار است به اهل سنت داده شود. هدف این بود تربیت روحانیت به وسیله و در عین حال بکار گیری روحانیون مذهب اهل سنت در مناصب امام جمعه، تبلیغی و فرهنگی با نظام باشد والان این گونه می باشد.

عضو خبرگان رهبری افزود: درکنار این مسئله از برکات این مرکز اسلامی این است نظام وظیفه روحانیون اهل سنت از سوی نظام تعیین و تکلیف می شود. اخیرا مدارک سطح ا، 2 و 3 حتی خدماتی که به این طلاب داده می شود از سوی همین مرکز است.

ائمه جمعه اهل سنت کردستان در بیان مباحث خود آزادهستند

وی عنوان کرد: حتی مبلغان این منطقه بر خلاف مذاهب سایر کشورها، در خطبه نماز جمعه در ارائه مباحث آزادند و الان کار به جای رسیده، درنماز جمعه اهل سنت خودشان مباحث انقلاب را ارائه می دهند و در کنار همه مسائل این مرکز برای طلاب این قوم آموزش هایی ارائه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به فساد و نقش خبرگان رهبری در رفع آن گفت: به صورت جدی به مباحث فساد در کمیسیون خبرگان رهبری رسیدگی می شود و رهبر انقلاب برمطالبه گری اعضاء خبرگان از سه قوه در مورد اقتصاد و بحث فساد پی گیری این مسائل تأکید دارند.

بعضی از مسئولین آگاهانه یا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می کنند

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان با اشاره به کارشکنی بعضی مسئولین اظهارداشت: اکنون در شرایطی قرار داریم که بعضی از مسئولین آگاهانه یا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می کنند، ولی براساس آیات قرآن حق براهل فرعون همیشه پیروز بوده است و اراده شده مستضعفین در رأس قرار گیرند.

عضو خبرگان رهبری  افزود: هم اکنون شاهد این هستیم قدرت نظام و پول امریکا دیگر مانند مثل سابق نیست و حتی در سازمان ملل مانند سابق ابهت و قدرت سابق را ندارد.

وی عنوان کرد: در یمن که خودشان می گفتند «مردم پابرهنه» با همه حامیان انگلیس و فرانسوی نتوانسته اند کاری کنند چون قدرت ایران را مانع می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: اگر کشور به اینجا رسیده به دلیل پیشتوانه دین، قرآن، مردم و رکن رکین ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان با اشاره به نقش ولایت فقیه در اسلام و انقلاب اظهارداشت: شاهد بحران های شدیدی در این چهل سال بودیم که مهمترین آن داعش و تکفیر بودند که مدعی بودند که 100 سال در منطقه باقی خواهد ماند، در ادامه جنگ تمدن راه انداختند تا به خاورمیانه نظر خودشان برسند، ولی تدبیر و تفکر به جا و به موقع رهبر انقلاب این تهدیدها را تبدیل به فرصت برای کشور کرد.

وی عنوان کرد: درعین حال که باید مواظب نفوذ دشمن  در قم باشیم باید نگاه ملی به همه حوادث داشته کنیم که ایران در چه جایگاهی است. یک وقت نگاه مادی و وقتی هم نگاه آماری است و در منطقه چه تغییری داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: قدرت کشور با 40 سال گذشته قابل مقایسه نیست، ولی در عین حال زمانی می توانیم بحث صدور انقلاب را داشته باشته باشیم که نگاه مان وحدت مسلمانان و تغییر تفکر به انقلاب باشد.  باید بدانیم بیشتر سرمایه زیر زمینی دراختیار مسلمانان است و دشمن هم کاری به نفت و گاز ندارد، بلکه دنبال ایجاد اختلاف است. دراین رابطه مجمع تقریب راه اندازی شده تا به وحدت مسلمانان توجه ویژه شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha