جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران گفت: طلابی که بتوانند امتیاز‌های لازم در این دوره از مسابقات را کسب نمایند به مرحله نیمه‌نهایی و نهایی راه یافته و مرحله پایانی این دوره از مسابقات اسفندماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا شاه جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه طلاب حوزه‌های علمیه در استان تهران، گفت: به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران، این دوره از مسابقات در تاریخ 11 و 12 بهمن‌ماه به مدت دو روز و با حضور طلاب استان‌های البرز، سمنان، مرکزی، خراسان رضوی و چند استان دیگر در مدرسه علمیه دارالسلام برگزار گردید.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران افزود: طلاب شرکت کننده در این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 جزء و کل قرآن کریم و در 10 بخش قرائت که شامل بخش‌های قرائت تحقیق و ترتیل، خطابه، مجلسی، حفظ موضوعی آیات و روایات و معارف نهج‌البلاغه می‌شود به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه مسابقات در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار شد، گفت: طلابی که در امتحان کتبی نمره قبولی کسب کرده باشند می‌توانند به آزمایش شفاهی هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث راه یابند که امیدواریم نتایج اولیه را به زودی اعلام کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران اظهار داشت: طلابی که بتوانند امتیاز‌های لازم را کسب نمایند به مرحله نیمه‌نهایی و نهایی راه یافته و مرحله پایانی این دوره از مسابقات اسفندماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شاه جعفری در پایان با اشاره به حضور طلاب از همه پایه های تحصیلی در این دوره از مسابقات، گفت: تعداد ۱۶۰ شرکت‌کننده از تهران و حدود ۵۰ نفر از استان‌های دیگر در این مسابقات حضور داشتند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha