جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در آموزش مهارت به طلاب، لازم است سطوح مختلف حوزه را در نظر داشته باشید و مصالح حوزه نیز سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار مسئولین مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه، گفت: تاسیس این مرکز از کاری هایی است که زمین مانده بود و الحمدلله برخی از کارها مثل آموزش مجازی که در گزارش آمد از ابتکاراتی است که در حوزه انجام شده و جای تشکر دارد.

وی تصریح کرد: چون این مرکز تازه تاسیس شده بنابراین لازم است هم زیر ساخت های آن را فراهم کنید و هم وارد اجرای برنامه ها شوید.

 امام جمعه موقت تهران، بر آموزش مهارت ها بر استخوان بندی علمی فراگیران تاکید کرد و افزود: در آموزش مهارت ها لازم است، سطوح مختلف حوزه را در نظر داشته باشید و مصالح حوزه نیز سنجیده شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یکی از اولویت های مهارت آموزی را تربیت خطیب توانا و ملا مانند مرحوم آقای فلسفی دانست و عنوان کرد: اولویت کاری شما باید مهارت هایی باشد که رایج در حوزه بوده و کار اصلی حوزه است.

 آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: از افراد موفق و صالح در آموزش مهارت ها استفاده کنید و آسیب ها و عواض آن را در برنامه خود در نظر داشته باشید.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدی کشوری، گزارشی از فعالیت های گروه های علمی و روند تصویب دوره ها و تدوین سرفصل ها ارائه نمود.

مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه در ادامه افزود: این مرکز با انگیزه متمرکز و نظام مند نمودن آموزش‌های کاربردی و مهارتی در نیمه اول سال ۹۶ حسب الامر آیت الله اعرافی در محل کنونی (مجتمع شهید صدوقی فاز ۳ طبقه چهارم) تاسیس گردید.

وی ادامه داد: تا قبل از این آموزش های کاربردی و مهارتی در حوزه به صورت پراکنده در معاونت های مختلف کم و بیش انجام می گرفت که با تاسیس مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی این آموزش‌ها و مهارت ها متمرکز گردید.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی درباره جایگاه مرکز در حوزه گفت:  این مرکز فعالیت های خود را زیر نظر شورای سیاست گذاری آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه با ریاست آیت الله اعرافی(دامت برکاته) انجام می دهد و به دنبال برطرف نمودن برخی از مشکلات فراروی آموزش‌های کاربردی مهارتی حوزه های علمیه می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کشوری بیان داشت: اهداف و سیاست‌های مرکز برگرفته از اسناد بالادستی از قبیل فرمایشات رهبر انقلاب ‌در دیدار با مسؤولان، بیانات مراجع عظام، مصوبات معاونین و مدیران حوزه های علمیه و نقطه نظرهای مدیریت حوزه های علمیه که به عنوان شرح وظایف در ضمن حکم ابلاغی مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی مندرج  است، می‌باشد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی گزارشی  ازعملکرد آموزش های حضوری و غیر حضوری و روند تولید محتوای الکترونیک ارائه کرد.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha