جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجلاسیه منطقه‌ای مدیران مدارس علمیه خوزستان در دزفول

حوزه/ اجلاسیه منطقه‌ای مدیران مدارس علمیه خوزستان در راستای بررسی طرح نظامات جامع حوزوی، در مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اجلاسیه منطقه‌ای مدیران مدارس علمیه شمال خوزستان، در راستای بررسی طرح نظامات جامع حوزوی، در مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی شهرستان دزفول، برگزار شد.

این اجلاسیه به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان برگزار شد و در آن، موضوعاتی همچون جذب و پرورش بیش از ۲ هزار طلبه طی چند سال آینده، نظام جامع آموزش، نظام جامع تهذیب و عملکرد مدارس علمیه در زمینه‌های مختلف، مطرح و بررسی شد.

همچنین در بخشی از این اجلاسیه، نشست‌های تخصصی معاونت‌های مدیریت حوزه علمیه خوزستان با رابطین مربوطه در مدارس علمیه برگزار شد و هر معاون به بررسی عملکرد زیرمجموعه‌های خود در مدارس پرداخت.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در نشست تخصصی با مسئولان تهذیب مدارس، با تأکید بر برگزاری مستمر جلسات اخلاق در مدارس، گفت: اجرای مستمر جلسات اخلاق، نقش بسزایی در تقویت ذی طلبگی و منش اخلاقی و علمایی طلاب دارد که باید این مهم باید با جدیت پیگیری شود.

وی همچنین بر لزوم نصب تابلوی اعلانات تهذیب در مدارس تأکید کرد و اظهارداشت: معاونان تهذیب مدارس علمیه باید یک تابلوی مخصوص برای نصب مطالب اخلاقی در مدرسه علمیه داشته باشند و طلاب را تشویق به جمع‌آوری احادیث و روایات برای نصب در تابلو کنند.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام کیانی، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان، و حجت‌الاسلام مؤذنی، مسئول امور صیانتی مدیریت حوزه علمیه خوزستان، در حاشیه این اجلاسیه میان طلاب حضور یافته و از نزدیک به سؤالات آن‌ها در بخش‌های مختلف، پاسخ دادند.

لازم به ذکر است، مرحله بعدی اجلاسیه منطقه‌ای حوزه علمیه خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha