چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با اعضای شورای حوزه علمیه استان فارس

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که برنامه پنج ساله حوزه با ۹۰۰ برنامه هفته گذشته برای نهایی شدن به شورای عالی حوزه های علمیه ارسال شده است، گفت: جمعی که در مدیریت حوزه هستند، پیمان بسته اند تا مسیر را برای رشد و تعالی حوزه هموار کنند و می دانیم که مشکلاتی وجود دارد، اما باید کارهایی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در نشستی با کادر و اساتید مدارس علمیه استان فارس که در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل جلسه تشکر و قدردانی از زحمات است، اظهار داشت: شنیدن و بررسی شدن مشکلات یکی دیگر از اهداف سفر است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: جمعی که در مدیریت حوزه هستند، پیمان بسته اند تا مسیر را برای رشد و تعالی حوزه هموار کنند و می دانیم که مشکلاتی وجود دارد، اما باید کارهایی انجام شود.

وی با بیان این که عزم مدیریت این است که با نگاه راهبردی و برنامه ریزی در مسیر پیشرفت حوزه گام بردارند، ادامه داد: افق های وسیع را باید دید، اما در عمل باید برنامه راهبردی و قابل سنجش داشته باشیم، ما خود را در معرض سنجش قرار داده ایم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: برنامه پنج ساله حوزه با 900 برنامه هفته گذشته برای نهایی شدن به شورای عالی حوزه های علمیه ارسال شده است و برای عملیاتی سازی برنامه ها تلاش داریم. در مرحله بعد به دنبال تدوین برنامه پنج ساله برای استان ها هستیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور درادامه سخنان خود با تاکید بر این که استاد باید حوزوی بوده و رویکرد جامع به تربیت داشته باشد، اظهار کرد: استاد و مدیر انتقال معلومات، مشاوره و راهنمایی، کمک به حل مسائل معیشتی طلاب را انجام دهند.

آیت الله اعرافی با بیان این که مدیر باید به تمام ابعاد توجه داشته باشد و استاد هم دائما پیشرفت علمی کند، گفت: اساتید در گروه های علمی شرکت کنند و نقشه تدریس داشته باشند. همچنین استاد باید با نظام تحولی و مسائل مختلف مدیریتی آشنا باشد.

برپایه این گزارش، در ابتدای جلسه اساتید و کادر مدارس علمیه دغدغه های خود از جمله پاسخگویی به نیاز ها، فراوانی تعداد دروس برای اساتید تمام وقت، ضرورت های جامعه امروز، راه اندازی بانک جامع اطلاعات، آموزش قرآن کریم و جذب و گزینش افراد نخبه را مطرح کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha