پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با  معاونین و کادر مدیریت حوزه علمیه استان فارس

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه موضوع تربیت منوط به دو صنف مدیر و استاد مدرسه است، گفت: در طرح «میثاق یک» طلاب در اختیار مدارس قرار می گیرند و در طرح «میثاق دو» نیز به مدت چند روز برای ارزیابی در اختیار معونت تهذیب قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، امروز در نشست آیت الله اعرافی با کادر و اساتید مدارس علمیه استان فارس که در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به تهذیب و تربیت طلاب، اظهار داشت: خدمت بیش از 70 تن از بزرگان حوزه مشرف شده ایم که همگی به موضوع اصلاح گزینش طلاب اشاره کرده اند. مقام معظم رهبری نیز به این امر تاکید دارند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه موضوع تربیت منوط به دو صنف مدیر و استاد مدرسه است، افزود: در طرح «میثاق یک» طلاب در اختیار مدارس قرار می گیرند و در طرح «میثاق دو» نیز به مدت چند روز برای ارزیابی در اختیار معاونت تهذیب قرار خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: اجرای طرح میثاق در کشور رشد طلاب را در بر خواهد شد. همچنین طرح میثاق سه و چهار نیز در سال های آینده سطح کشور در مدارس اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان کرد: در موضوع تربیتی باید شورای تهذیبی و تربیتی در مدارس تشکیل شود، چرا که در رشد تربیتی طلاب بسیار مهم است.

لزوم توسعه آموزش قرآن کریم

حجت الاسلام والمسلمین نبوی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید آموزش قرآن کریم را در حوزه ها مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: تلاوت صحیح قرآن کریم یکی از ویژگی های طلاب است که باید به آن توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha